Greenline in het buitenland.

jbbrans

Nieuw lid
Weet iemand of de 1.2 TDI greenline alleen voor nederland bestemd is, of komt dit model ook in andere landen voor?

Ik heb gekeken op de skoda sites van een aantal andere landen (belgie, duitsland, engeland, polen), maar de 1.2 tdi is daar niet te vinden.
Aangezien dit model bpm vrij is lijkt het mij interessant om de prijzen te vergelijken.
 

Hetzer

Forumguru
In Vlaanderen staat hij al in de prijslijst, hij is aangekondigd in Duitsland en thuisland Tsjechië.
prijs in Vlaanderen is iets lager, dan bij ons, maar de Vlaamse Gl heeft dan ook niet standaard ESP.
 
In belgie is die te koop, daar al leden over gehoord en vindt het ook wel terug op autokanaal.be

Voor de rest nog niet gespot. Prijzen kan je zoizo lastig vergelijk ivm belastingstelsels in het buitenland en ook de offertewaarden. Zo betaal je in belgie geen afleveringskosten die zitten al in de prijs mee..
 

wim0123

Nieuw lid
was vorige week in zweden, daar werd reclame gemaakt voor een fabia combi 1.2 tdi , maar met een Co2 van 109 gr/km. dus wellicht iets andere uitvoering .
 
Kan het zo zijn dat de zweden strenger de co2 uitstoot meten? Dat zal me niet verbazen of de met methode moeten vast zijn gelegd in Europees regelgeving dan blijft het verschil wel vreemd.
 

wim0123

Nieuw lid
wellicht is er in zweden geen belastingvoordeel voor onder de 95 g/km grens . dan heeft het geen zin hier een ,duurdere, greenline uitvoering te verkopen
 

Marvin

Nieuw lid
[...] de Vlaamse Gl heeft dan ook niet standaard ESP.

Toch wel hoor.

Maar in België is die niet zo interessant, aangezien een Ambiente (dat is het niveau tussen de Go Plus en de Elegance) nog steeds 2000 euro minder kost en heel wat meer uitrusting heeft. Zoals de zonneklepjes met spiegels en handgrepen, waar hier al over gepalaverd is :-) De Ambiente mist dan wel weer ESP, lichtmetalen velgen, snelheidsregelaar en nog enkele kleinigheden. Maar die zijn in optie beschikbaar natuurlijk. En ook, het valt me op dat er zeer weinig opties verkrijgbaar zijn op de Greenline. Wat hem waarschijnlijk ook nog wat minder populair zal maken in België. Hier krijg je overheidskorting van 15% zodra je onder de 105g co2/km zit, daardoor is de gewone 1.2 TDI al interessant en biedt de Greenline geen enkele meerwaarde.
 

Marvin

Nieuw lid
Ja, dat heeft de Belgische Greenline ook, was ik vergeten, ha, net zowat de belangrijkste feature :tongue:

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te >>quoten<<. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan