Greenline Combi niet schoon na wasstraat

BlackIII

Actief lid
Allereerst, ja ik weet dat met de hand wassen de voorkeur heeft maar is voor mij door omstandigheden geen mogelijkheid.

Wel heb ik met mijn vorige auto nooit problemen gehad dat er delen van de auto werden overgeslagen, waar ik verschillende wasstraten mee heb bezocht. Dit was een Volvo V40 uit 2001.

Echter slaagt mijn vaste wasstraat in Amersfoort er niet in om mijn Skoda Octavia Greenline Combi compleet gewassen uit de straat te krijgen. Wat is dan niet schoon?
- Bovenste rand van de achterruit (baan van +/-10cm)
- onderste rand van de verlengde achterspoiler
- achterste nummerplaat incl 2 vlakken aan beide zijdes.

Het lijkt er op of deze plaatdelen te ver overhangen, waardoor de borstels er niet bij kunnen komen.
Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem?


Wel weet ik een wasstraat in Apeldoorn die het wel flikt, maar om nu elke keer naar Apeldoorn te rijden is ook zo wat.



Hebben andere eigenaren van een Greenline Combi wellicht goede ervaringen bij een wasstraat in of nabij Amersfoort??

Hoor het graag!
 

micky

Forumguru
Tuurlijk zijn er meer, als je naar een wasstraat gaat wordt bijna elke auto tegenwoordig niet echt schoon, de V40 waar je het over had is een nogal ronde auto waardoor de borstels overal goed bij komen, de moderne auto's zijn doorgaans wat hoekiger, geen probleem van de auto, maar meer van de wasstraat zelf zou ik zeggen ;)
Ga naar een wasstraat waar je auto voorgewassen wordt met de hand, dan wordt het beter, alhoewel.. ook zou je kunnen wassen in de wasboxen bij de wasstraat.
 

ElScorpione

Forumguru
Het ligt inderdaad aan de wasstraat. Ik heb geen problemen met mijn Octavia Combi. Mijn wasstraat heeft dan ook vrij lange borstels die overal bij kunnen komen. Maar ik zet hem er eigenlijk zelden in. Ik kies meestal voor wassen in een wasbox.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Micky ook al aangeeft: een wasbox is een goed alternatief, en die zijn er bij de meeste wasstraten ook. Als je verstandig te werk gaat in een wasbox geen krassen, en alles kun je gewoon goed bereiken, omdat je feitelijk met de hand wast, met wat hulpmiddelen uit de wasbox.
 

030

Forumguru
Haha.

Bij aflevering zag ik direct al dat de GL spoiler hints zou gaan weggeven welke berijder zijn auto wast en wie hem door de straat jast.

Die spoiler komt namelijk zo ver naar buiten dat hier geen enkele borstel bijkomt. Kortom gewoon even zelf een doekje er langs halen.
 

achbrouwer

Forumguru
vanochtend bij mijn "eigen" wasstraat geweest in Zevenaar aan de Edisonstraat. Hier word de auto vooraf geschuimd en gewassen. Daarna door de wasstraat. Deze bestaat niet uit roterende borstels met plastic naalden, maar borstels van schuim gemaakte banden. Wordt altijd perfect schoon. Wel "duurste" programma altijd met onderzijde cleanen en hotwax behandeling
 
plekjes zoals onder de achterspoiler, het raam naast de spiegels en de ruimte rondom de nummerplaat achterzijde dienen gewoon al bij de voorwas met de hogedrukreiniger te worden aangepakt, hierna komt de auto gewoon schoon uit de wasbeer.
 

BlackIII

Actief lid
dank voor jullie feedback!

Btw ik maak er geen probleem van, ik vraag gewoon of iemand een wasstraat weet in de buurt die wel alles meeneemt of tips heeft waar op te letten.
Ik wist dat er wasstraten zijn die het kunnen, dus het is niet zo dat het een hopeloze missie is..:koffie:

Maar ervaringen uitwisselen, daar is toch een forum voor?!?

:lezen:

:pieker:
 
Ervaringen uitwisselen is tot daar aan toe maar als dit forum zich met dit soort meldingen inlaat, houd ik het toch echt voor gezien.
 

H@RM

Senior Member
Hmm over het algemeen toch redelijk goede ervaringen met die straat

Ik denk dat als je de volgende keer aangeeft wat de pijn punten zijn dat ze daar met het voor wassen rekening mee houden
 
Bovenaan Onderaan