Graag advies

Beste medeforummers,

In april 2012 heb ik een mooie demo Octavia Combi 1.2 TSI DSG uit september 2011 aangeschaft met 17.000 km op de teller. Het was de duurste uitvoering met alle opties! Nu, bijna drie jaar later staat de teller op 115.000 km.
De auto voldoet nog prima en ziet er nog keurig uit. Altijd op tijd zijn beurten gehad.
Ik kan nu weer een mooie demo kopen en wel een Octavia Combi Ambition Navigatie 1.6 TDI DSG uit april 2014 met een kleine 7.000 km op de teller. Wel wat minder accessoires maar toch nog rijkelijk voorzien.
Wat is nu wijsheid? Nog een jaartje doorrijden met mijn 1.2 TSI? Kilometerstand zal dan rond de 140.000 zijn of toch maar de TDI aanschaffen?
Ik ben bang dat de inruilwaarde van mijn TSI over een jaartje behoorlijk gekelderd zal zijn vooral omdat ik nu al verkoopprijzen voor een soortgelijke auto zie van rond de 13 - 14.000 euro.
Verder ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met de 1.6 TDI DSG.
Waar moet ik op letten bij een eventuele proefrit? ik denk dat ik met de TDI goedkoper uit zal zijn dan met de TSI bij een jaarkilometrage van ronde de 30.000 of zie ik dat verkeerd?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 

AndreM

Forumguru
Als je nu nog een goede inruilprijs ervoor terug krijg, zou ik het doen.
Ten eerste heb je weer een jonge auto.
Ten tweede rij je nu duur op benzine, want de kilometers die je maakt zijn eigenlijk diesel kilometers.
Wacht je nog een jaar, dan is je auto ook weer een jaar ouder, maar ook weer meer kilometers waardoor de auto minder aantrekkelijk wordt voor de dealer om te verkopen. De auto zal dan hoogst waarschijnlijk naar de handel gaan voor een inruil prijs die in de handel gehanteerd wordt, en dat is minder!
 

Noord26

Forumguru
Over het algemeen is het het goedkoopste om zo lang mogelijk door te rijden met een auto. De afschrijving is meestal de grootste kostenpost. Maar het is maar net wat jij wilt en wat je budget is in feite..
 

Havana

Forumguru
Met 30k zit je ook weer niet héél ver boven het omslagpunt dus het is zeker niet zo dat je bakken met geld weggooit.
 
Bovenaan Onderaan