Gordelvanger achterbank "klikt"niet

Canon-Eye

Forumguru
volgens mij kunnen er ook explosieven in de gordelvanger zitten, die de aanspanning van de gordel verzorgen in geval van een aanrijding.
Die aanspanning zal eerder in het oprolmechanisme zitten dan aan de gordelvanger, lijkt me zo. Die vanger is immers statisch gemonteerd en kan nergens heen.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maar die zitten bij mijn weten niet in de gordels op de achterbank.
Die gordelvanger zit 'koud' vast met een bout op het plaatwerk onder de achterbank, dus daar is geen sprake van 'aanspanning'.
 

Tees

Donateur
Ik dénk inderdaad dat de gordelvangers achter statisch zijn en de aanspanners in het rolmechaniek zitten, maar zoals @Bakkertje al aangaf zijn er 2 soorten systemen. En nogmaals: better safe then sorry!
 

redriver

Actief lid
Zojuist geheel volgens beschrijving achterbank zitting gedemonteerd. Ging wel goed :jaja:. Maar nu komt het ... De middelste gordel zit verweven in de gordelvanger van de rechterachterzijde. Skoda gebeld en je raad het al ... is alleen als geheel te bestellen. Kosten € 169. Dit terwijl deze eenvoudig los te vervangen is als je het onderdeel los hebt.

Onderdeelnummer 8V0 857 740 QVZ

Nu wil ik dus een gebruikte zoeken. Wie van jullie weet een goed adres in regio Tilburg of online in NL ?

Ben ook benieuwd of dit perse een Skoda gordelvanger moet zijn of dat elke VAG variant van dit bouwjaar gaat passen ?

Afbeelding ter illustratie (is niet mijn gordelvanger)

15188(1).jpg


https://www.varaosahaku.fi/image/900/a/85/69e93f/path/mnt/newftp/840/fibdb/bild/lgnr/15188(1).jpg
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Er is weinig in een VAG auto dat autospecifiek is, zeker dit soort onderdelen. Als je op dat nummer Googlet vindt je ook allerlei gebruikte onderdelen van Audis, VWs, etc. Dus behoorlijk universeel.

Als je een nieuwe wilt, dan zou je eens kunnen informeren bij skoda-parts.com, wellicht kunnen die eraan komen. Of bij een andere dealer proberen, en dan gewoon mailen met de vraag 'ik wil dit onderdeel met dit nummer hebben, wat kost dat?'. Als iets een eigen onderdeelnummer heeft is het namelijk in principe los te krijgen. Maar sommige dealers denken daar anders over ;)

Gebruikt zijn demontagebedrijven natuurlijk een optie, www.onderdelenlijn.nl
 

catch me

Forumguru
Het onderdeel nummer is van audi, a3 vanaf 2013, zag de aanvraag voorbij komen op de onderdelenlijn, helaas bij ons niet meer op voorraad....
 

Cordoba

Forumguru
Zie het topic nu pas, maar dergelijke onderdelen zijn bij veel sloperijen op aanvraag beschikbaar. (Er wordt niet zoveel naar gevraagd, dus veel sloperijen zullen dergelijke onderdelen alleen maar demonteren als er een aanvraag voor is). Destijds in mijn Fabia I combi ook het interieur vervangen voor dat uit een Seat Ibiza, en ook die gekoppelde gordelvanger vervangen. (Mijn Fabia had op de middenplek achterin een 2-puntsgordel, de Ibiza achterbank had daar ook een 3-puntsgordel)
 

redriver

Actief lid
het viel mij trouwens op dat de dubbele midden gordelvangenr veel wordt aangeboden. de enkele gordelvanger die ik rechtsachterin nodig had bleek "zeldzaam". Toch vrij snel 1 gevonden dus en gemonteerd.
 
Bovenaan Onderaan