Gordel waarschuwingsfunctie (achter)

Giant

Forumguru
In het instructieboekje van onze Citigo staat dat er ook een waarschuwing bij het niet omdoen van de gordels op de achterbank actief is. Wij hebben de elegance, maar ik heb nog nergens gelezen dat dit uitrustingsniveau afhankelijk is. Vanmiddag reed ik even mee en zat op de achterbank en ik dacht ik test dat eens. Nadat het rechts niet functioneerde heb ik het links ook getest. Maar ook daar no show. Is er iemand die dit ook al eens uitgeprobeerd heeft en zo ja, wat was het resultaat?

Overigens is de Citigo na enkele dagen na nieuw geleverd te zijn al even terug geweest voor het laten balanceren van de wielen. De auto trilde behoorlijk, effect is nu bijna weg. En het pano dakje sluit aan de bestuurderszijde minder dan aan de andere zijde. Het zakt iets minder ver waardoor er een klein hoogteverschil bestaat tussen het beweegbare deel en het vaste deel. Even kijken of dat met regen en in de wasstraat goed gaat, anders ook even mee terug naar den dealert. Verder bevalt de auto uitstekend!
 

Hetzer

Forumguru
Bij mij werkt het op de achterbank ook, je krijgt direct nadat het contact aanstaat en er passagiers op de achterbank 2x een waarschuwings signaal in het groene-display (voor links en voor rechts op de achterbank) waar op te zien of de gordels om gedaan zijn.
als dit correct is gaat dit waarschuwingssignaal uit, als 1 van de gordels niet om is, blijft het waarschuwingssignaal zichtbaar en klinkt er ook een optisch geluid.

p.s ik heb een 5-deurs Elegance
 

Tones

Actief lid
En het pano dakje sluit aan de bestuurderszijde minder dan aan de andere zijde. Het zakt iets minder ver waardoor er een klein hoogteverschil bestaat tussen het beweegbare deel en het vaste deel.
Dat heb ik ook en aan precies dezelfde kant! Een verschil van misschien 2 mm. Het blijft wel droog na wat fikse regenbuien. Ben er (nog) niet mee naar de dealer geweest.

Dat van die gordels moet ik nog nagaan.
 

Giant

Forumguru
Ha Hetzer,

ik kom in een discussie met mijn dealer. Even korte als duidelijke reactie: zit er niet op. Deze discussie heeft natuurlijk een laag stof en spinnenwebben, maar dat komt omdat ik pas vandaag na een paar herinneringen gestuurd te hebben een reactie heb gekregen. Moet ik het hele instructieboekje weer door om te zoeken waar dat van de gordelwaarschuwingen op de achterbank staat! Weet jij toevallig waar dat staat in de handleiding?

Ook wij hebben een 5-deurs Elegance. En jij ook, het hoort er dus wel degelijk op en komt in de praktijk ook daadwerkelijk voor. Wat zou ik graag met jou(w auto) langs mijn dealer gaan....
 

Antera

Donateur
Zit dit verschil misschien in de 3 of 5 deurs uitvoering? Maar lees net dat jij die ook hebt. werkt die voor wel?
 

Cordoba

Forumguru
@Giant: misschien ook eens testen of het op de voorstoelen ook niet werkt, zoals Antera ook al heeft gezegd. Misschien is de gordelwaarschuwing bij de auto van Giant via Vagcom/Vaskast uitgezet?
 

Giant

Forumguru
Op beide voorstoelen werkt het probleemloos. @ Antera & Cordoba, werkt het bij jullie op de achterbank, zoals bij Antera het geval is?
 
Ik denk dat ze het bewust hebben uitgelaten. Om veel mensen nemen toch een 5 deurs om even snel wat boodschapjes op de achterbank te gooien.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou 't gelazer niet willen, want ik heb heel vaak redelijk zware spullen op de achterbank (rugzak met fotospullen).
Bovendien heb ik het niet nodig - ik rij gewoon niet weg voordat alle aanwezige personen hun tuigje hebben vastgeklikt...
 

MacManiac78

Forumguru
Kijk even naar de gordelsloten, als daar draden naartoe gaan, dan is de optie middels VCDS gewoon aan te zetten. Lopen er geen draden naartoe. Helaas!
 

Cordoba

Forumguru
Op beide voorstoelen werkt het probleemloos. @ Antera & Cordoba, werkt het bij jullie op de achterbank, zoals bij Antera het geval is?
Wij rijden beiden geen Citigo, en gordelwaarschuwing zit er bij mij helemaal niet in. Mijn antwoord was op basis van technische kennis, en Antera is beroepsmatig met zaken als Vagcom bezig.
 

Antera

Donateur
Op beide voorstoelen werkt het probleemloos. @ Antera & Cordoba, werkt het bij jullie op de achterbank, zoals bij Antera het geval is?


Ik heb geen citigo ik ben puur met de vagcom zaken bezig en probeer op deze wijze erachter te komen of het misschien softwarematig is uit gezet.
 
Bovenaan Onderaan