Gordel verklikker

Dag,

ik ben sinds een week in het bezit van een GL. Prima karretje even wennen na een mondeo wagon 1.8 benzine 2002.

Een vraag, in de mondeo maar ook in de Smax kon ik softwarematig door een aantal handelingen achter elkaar (voorbeeld, zet sleutel op contact, zet lamp aan, doe 7 maal de gordel in de vergrendel en start daarna de motor) de gordel verklikker uitzetten zodat ik de toon niet had als ik de gordel niet om had.

Weet iemand of dit ook bij Skoda zo werkt ?
 

piair1982

Forumguru
Zolang het lampje maar blijft knipperen Want als je het helemaal uitzet heeft dat volgens mij gevolgen voor de bijrijders-airbag. Het gaat op gewicht.
 

bobby45

Actief lid
mijn dealer heeft div dingen aan gepast en de codes op geschreven voor ander klanten:super:

geen gepiep van gordels

140 km/u gaan de lichten niet aan

corner licht aan
 

wim-ned

Actief lid
Volgens mijn dealer kan bij een GL de gordelpiep niet uitgezet worden, omdat dit gekoppeld zit aan andere systemen. Ja je moet je gordel gewoon omdoen, maar dat gepiep is wel irritant als je alleen maar even de auto moet verzetten.
Verder had ik graag de cornerverlichting ingeschakeld en de instrumentenverlichting minder fel, helaas beide niet mogelijk. De laatste zou natuurlijk gewoon regelbaar moeten zijn.
 

NielsW

Lid
Wim,

Check het eens bij een andere dealer.
Geloof me dat daar nog wel eens verschil in kan zitten
 

Monteurtje

Forumguru
Ik zou gewoon proberen het eruit te coderen en dan merk je wel of het bij de greenline wel of niet werkt. Het is natuurlijk wel op eigen verantwoordelijkheid. Bij sommige dealers zal je een formulier moeten ondertekenen. Je moet het instrumentenpaneel coderen. Daar staat het in.
 
Bovenaan Onderaan