Gordel bestuurdersstoel vervangen

MarkvdD

Forumguru
Ons zoontje heeft de life-hammer/gordelsnijder uitgeprobeerd op de gordel van de bestuurdersstoel en die is nu gerafeld. Nu wil ik voor de APK de gordel vervangen maar ik twijfel welke ik moet hebben als ik op internet zoek.

Heeft iemand bestelinfo voor een nieuwe gordel voor de bestuurdersstoel?
 

Tees

Donateur
Als ik me goed herinner zit de gordelspanner (vergelijkbaar explosief als in je airbag) onderaan de gordel toch? Dus even voorzichtig (accu los!) als je deze vervangt.
 

MarkvdD

Forumguru
Thanks voor de reactie. De zijruiten hoop ik toch wel dat ie heel zal laten .... :giggle:

Heb geen tijd gevonden om de gordel zelf te vervangen dus vandaag bij de APK aan de garage doorgegeven van de gordel. Zij komen met een prijs van €250 voor de originele gordel terwijl ik op internet bij diverse autoparts stores prijzen zie van max €100. Dat zijn dan geen originele onderdelen maar hebben jullie hier ervaring mee en of die goed passen en geen airbag storing geven? Waar zou ik op moeten letten om de goede te bestellen die ook past?

Of zeggen jullie, kies maar liever origineel want ..... ?
 

Tees

Donateur
Tis niet zo dat VAG al z'n eigen onderdelen maakt hoor, een groot deel komt van OEMs. Ik koop vrijwel altijd A-merk spullen online, kost vaak de helft van wat een garage of dealer vraagt.

Prijs bij de dealer zou ongeveer €185 moeten zijn, een garage zit, als die originele onderdelen gebruikt, vaak iets boven (want hebben ook kosten om dat te halen).
Ik zie online trouwens geen NLse sites die dit onderdeel leveren, alleen autodemontagebedrijven. Kan je wel overwegen, scheelt een hoop geld. Ik weet niet wat ik zelf zou doen, een gordel is toch wel essentiële veiligheidsapparatuur.
 

MarkvdD

Forumguru
Dan is het nog een flink verschil tussen €185 en €250, ondanks dat de universele garage er nog op wil verdienen.

Ik heb intussen een gordel via de onderdelenlijn besteld met 3 mnd garantie, gaf me wel een goed gevoel.

Weet iemand hoe je de bovenste kap van de B-stijl los kan krijgen, die waar het airbag plaatje op zit. Moet dat airbag plaatje eruit om die kap eraf te krijgen?
 
Bovenaan Onderaan