Goodyear 4 Seasons

Heeft iemand hier ervaring met de vierseizoenenbanden van Goodyear onder een O2? (Officiële naam: Goodyear Vector 4 Seasons). Ik heb die op mijn short-list voor een nieuwe bandenset gezet n.a.v. de TÜV-test van zomer- en winterbanden, waarin deze banden als winnaar uit de bus kwamen.

Edit: sorry - het gaat niet om een TÜV-test, maar om de test in Autobild en Autoreview zoals vermeld op de Goodyearsite. In hoeverre is dit trouwens een 'Wij van WC-eend ...' verhaal?

Mark

Banned
Geen ervaring, maar ook hier komen er all seasons van Goodyear " Vector 4 Seasons met M+S keurmerk" als het huidige setje banden moet vervangen worden. Volgens de bandenboer mag je deze band gerust naast een echte winterband zetten.

De band krijgt ook bij de testbeoordelingen een zeer goede score.

Gemiddelde uit 62 testbeoordelingen
Score: 1-zeer goed 6-slecht Ø1.9
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.7
Grip bij natte condities 1.8
Remeigenschappen bij natte condities 1.8
Grip bij sneeuw 2.2
Comfort 1.9
Geluid (binnen auto) 2.4
Geluid (buiten auto) 2.2
Slijtage band 2.1

Constant

Erelid
In de ADAC 2008 test is de band temidden van winterbanden getest en deed het best wel leuk onder winterse omstandigheden aan de tabel te zien.

http://www1.adac.de/Tests/Reifentes...ault.asp?ComponentID=229313&SourcePageID=8979#

Beetje rare puntenscore hebben de Duitsers, 0,5 is een goed cijfer, 5,5 is slecht.

In hoeverre is dit trouwens een 'Wij van WC-eend ...' verhaal?
Men citeert zoals je al aanvoelt alleen tests waarin men gewonnen heeft. Door verschillende manieren van testen kunnen er opmerkelijke verschillen zijn in de uitkomsten.

hemi24

Forumguru
4 seizoenenbanden zijn een prima alternatief als je een rustige rijder bent: verwacht er op geen enkel vlak uitmuntende prestaties van...
Heb een setje gehad, omdat ik na stukgereden banden in februari geen winterbanden meer kon krijgen, maar ze overtuigden mij niet echt onder zowel winterse als zomerse omstandigheden! Slijten wel net zo snel als winterbanden en onder 4mm profieldiepte ook lekker gevoelig voor aquaplanning...
Maar als je geen veelrijder bent, kun je ze best nemen.

Octavia_II

Actief lid
LET EROP: Winterbanden worden in het buitenland (duitsland) pas erkend als er een sneeuwvlokje op staat!
De vermelding M+S is dus NIET voldoende.

Ps. Deze info komt ergens van het internet af, dus geen garanties op bovenstaande uitspraken! :winkie:

Groet,

Charlie

Constant

Erelid
Berg met een sterretje erin, dan heb je een erkende winterband die voldoet aan minimum specificaties.

winterband.gif

Bovenaan Onderaan