Golf VII topic

Canon-Eye

Forumguru
Ziet er niet verkeerd uit...
Ik herinner me trouwens met veel plezier mijn 2 stuks Golf van de eerste generatie: een 1100cc (1976) en daarna een GLS met 1500cc (1979). Er is veel gebeurd sindsdien!
 

Bakkertje

Forumguru
Op netcarshow staat ook een hele foto-reeks.
Volkswagen Golf (2013)
Ik vind de buitenkant niet echt verassend. Het interieur daarentegen is wel behoorlijk aangepast. Knoppen naast de versnellingspook en een nieuw type navigatie.
 

michelover

Forumguru
Weer een lekkere herkenbare auto. Het is en blijft een Golf. Niet zoals die andere gebakkies in het segment die per model jaar compleet van carrosserie vorm veranderen, waardoor je eerst achterop moet kijken wat het is. En als ik de foto's op de autoweek zie is de binnenkant ook mooi.
 

Antera

Donateur
Hele nette auto en eindelijk zo te zien een mooi MMI systeem erin. Deze zal zo te zien niet voor diefstal in aanmerking komen dus wat dat betreft zijn ze er op voorruit gegaan. de rest gata lekker met zijn tijd mee. IK zou me niet schamen als ik ermee zou gaan rijden
 
E

Ex-lid 2926

"Gewoon" een hele mooie nieuwe Golf. De auto blijft echt herkenbaar als Golf. Als je nog in het bezit bent van een Golf IV krijg je het goede gevoel dat je auto nog steeds modern is.
De VII heeft in mijn ogen dan ook het meest weg van de IV. Die lichtblauwe kleur (hetzelfde als op mijn Octavia?) vind ik zeer geslaagd voor de Golf. Helaas zullen de meesten wel weer in het wit, zwart of grijs (kleurloos dus) worden verkocht.
Een lichtblauwe 1.6 TDI (Bluemotion) in 4 deurs uitvoering mag mijn oprit wel sieren.
 

jalex_h

Forumguru
Het was een golf, het is een golf en het blijft een golf. In dit geval niet negatief bedoeld, gewoon weer een prima wagen, in ieder geval om te zien. En ongetwijfeld zal het rijden ook weer als vanouds zijn.
Kortom, het is wederom te verwachten dat dit de benchmark in zijn klasse wordt.
 

Fabia

† In Memoriam
Wat dat betreft is VW veel meer consequenter dan Opel met z'n Astra. En Golf blijf je herkennen uit duizenden. En dat verkoopt goed.
 

sitechris

Donateur
Probleem van de Focus, Megane en Astra is en blijft het kwaliteitsgevoel. Het kan leuk ogen of rijden, maar dit soort auto's geven je meer een budget gevoel. De Golf voelt al een beetje audi-esque aan. Het is een auto waar over nagedacht is en waar niet ieder dubbeltje is omgedraaid om te besparen op details. Ik vind de Golf VI echt een geweldige auto en verwacht dat met de VII de lat weer wat hoger komt te liggen voor de concurrentie.
 

TL@

Forumguru
De 2.0TDI in break versie staat hoog op lijstje om binnen 1.5jaar mijn O2 op te volgen. Vooral dat interieur ziet er geweldig uit.
 

sitechris

Donateur
gtimkvii.jpg


Hmmmm.....als je deze nou eens rond de 300 pk krijgt met een lekker chippie. Erg fijne auto zo op het eerste gezicht.
 
E

Ex-lid 2926

Zoveel vermogen is misschien best leuk als je niet te ver van de Duitse grens woont. Ik ga toch meer voor de combinatie bruikbaar vermogen/laag verbruik. Kocht dit weekend de nieuwste uitgave van Auto Motor und Sport en daarin een test van de nieuwe BMW 320d EDE. Op de "AMS normrunde" (een vaste route van 280 km die behoudend wordt gereden) haalde deze toch zeer snelle BMW een verbruik van 3,8 l/100 km. Een accelleratie van 0-100 km/u in 7,8 sec en een topsnelheid van 230 km/u. Zelfs bij flink doortrappen bleef het verbruik nog aan de goede kant van de 1:20. Ik zal 'm nooit kunnen betalen, maar dit is nu toch wel echt mijn droomauto. Hier kan VW toch niet bij achterblijven, dus ik verwacht een GTD met vergelijkbare prestaties en verbruikscijfers.
 

LT83

Forumguru
@ Harrie; klinkt leuk, maar geloof er niet echt in dat die BMW bij een sportieve rijstijl aan de positieve kant van de 1:20 blijft. Ik heb verschillende testen gelezen en het testverbruik zit overal toch echt tussen 1:13-1:16 met deze auto.
 
E

Ex-lid 2926

Citaat uit AMuS: "Auch hohe tempi erfordern nur niedrige Touren; ein Vorteil drehmomentstarker Motoren. Dabei - und das is der besondere Clou an EDE - bestraft er kaum für zügige Fahrt. Verbräuche under fünf liter sind locker drin, bei über sechs feiert der Gasfuss schon mächtig Karneval". Verbruiksmetingen: Minimal (AMS verbrauchsrunde) 3,8, Stadt 5,8, über Land 4,8, Autobahn schnell 6,5 l/100km. Testverbrauch 5,5 l/100 km. Vertaling denk ik niet nodig. Wat mij betreft een staaltje toptechniek. Ik ben nog nooit een liefhebber van BMW geweest, maar met deze prestaties en verbruik ben ik echt om.
@Luuk Thijssen: ik moest ook een paar keer knipperen toen ik deze cijfers las, maar ik heb wel vertrouwen in de door dit blad gepubliceerde cijfers. Ik lees het blad al 40 jaar en al zijn ze wat chauvinistisch, ik heb geen reden om aan hun meetwaarden te twijfelen. Vooral het verbruik wat zij meten op hun zogenaamde "normrunde" geeft mij voor mij een aardig beeld welk verbruik er in de praktijk met een beheerste gasvoet mogelijk is. Ik heb de redactie van Autoweek ook al eens voorgesteld om met iedere testauto een vast parcours, bestaande uit wegen van uiteenlopende orde, met een rustige rijstijl af te leggen. Ik kreeg als antwoord dat ze dat niet praktisch vonden omdat de verkeersintensiteit niet altijd gelijk is.
Ik vind het een beetje flauwekul antwoord, maar heb zelf het idee dat de testprocedure dan teveel tijd in beslag neemt.
 

sitechris

Donateur
De 3.0 ltr zescilinder diesels zijn ook bijzonder zuinig. Met een 330d (245 pk) rijd je makkelijk 1 op 17.
 
Bovenaan Onderaan