Golf VI Prijsinfo

Hetzer

Forumguru
Dat valt de 1.4 Trendline met 19000 euro nog wel mee, maar de 2.0 TDI Trendline is met ruim 6000 euro duurder, erg prijzig... voor een 3-drs golf
 

LenK

Forumguru
Tel de huidige € 2000 korting bij Skoda er maar weer bij vanaf januari, dan is de vanaf prijs van de 1.4 Skoda ook € 19050
VW is duurder dan Skoda maar het scheelt het echt niet meer zoveel als een jaar geleden en met VW heb je wel een 2008 auto en geen facelift 2004,

@Hetzer: tussen de 1.4 benz en de 2.0 diesel zit bij Skoda € 7330. Dat is dus € 1000 meer verschil dan het verschill tussen de Golf 1.4 benz en de Golf 2.0 diesel (en is dat bij de Golf ook niet een CR ipv PD bij Skoda?)
 

EdK

Forumguru
en met VW heb je wel een 2008 auto en geen Face lift 2004,

Tjonge Lenk dit is weer een opmerking die nergens op slaat !
Hoe lang heeft het alweer geduurd vooor de Golf 6 op de plank stond ?
En hoe lang is het uitgesteld ?
Had ie niet allang moeten rijden en nu alweer een oud model moeten wezen ??
 

bert

Lid
Tjonge Lenk dit is weer een opmerking die nergens op slaat !
Hoe lang heeft het alweer geduurd vooor de Golf 6 op de plank stond ?
En hoe lang is het uitgesteld ?
Had ie niet allang moeten rijden en nu alweer een oud model moeten wezen ??


Persoonlijk vind ik de golf 6 nou ook niet uitblinken van nieuwigheid. Tevens zeer karig uitgerust. Jammer is ook dat men de dsg 7 nog niet aan de 2.0 diesels hangen. Deze zijn alleen leverbaar op de benzine. Als ik alle luxe op mijn bestelde Superb II 2.0 TDI business line + extra's, optel in een golf 2.0TDI (uitgaande van een variant qua ruimte wat ook niet op gaat) komt dit aardig in de buurt van de Superb. Toch een goede keus gemaakt. Alleen al vanwege comfort en ruimte.
 

Michel

Forumguru
Persoonlijk vind ik de golf 6 nou ook niet uitblinken van nieuwigheid. Tevens zeer karig uitgerust. Jammer is ook dat men de dsg 7 nog niet aan de 2.0 diesels hangen. Deze zijn alleen leverbaar op de benzine. Als ik alle luxe op mijn bestelde Superb II 2.0 TDI business line + extra's, optel in een golf 2.0TDI (uitgaande van een variant qua ruimte wat ook niet op gaat) komt dit aardig in de buurt van de Superb. Toch een goede keus gemaakt. Alleen al vanwege comfort en ruimte.

Bij de Octavia en Superb diesels zijn eveneens de DSG 7 niet te leveren, omdat deze versnellingsbakken maar max. 250 NM aan kunnen. De 2.0 liter dieselmotoren van VW leveren meer dan die 250 NM, vandaar dat de DSG 7 alleen op de benzinemodellen wordt aangeboden, omdat het koppel van de verschillende benzinemotoren onder die 250 NM blijft.
 

bert

Lid
Bij de Octavia en Superb diesels zijn eveneens de DSG 7 niet te leveren, omdat deze versnellingsbakken maar max. 250 NM aan kunnen. De 2.0 liter dieselmotoren van VW leveren meer dan die 250 NM, vandaar dat de DSG 7 alleen op de benzinemodellen wordt aangeboden, omdat het koppel van de verschillende benzinemotoren onder die 250 NM blijft.

Of op een Jetta 1.9 TDI. Deze komt nu in de golf te vervallen.
 

Bakkertje

Forumguru
De prijsverschillen tussen Skoda en VW zijn wellicht niet zo groot, maar als je een VW moet aankleden met de opties die op een Skoda zitten dan wordt het verschil echt groot. Dan wordt het inderdaad (bijna) de keuze tussen een Golf of Superb, persoonlijk zou ik het dan wel weten.

@LenK: De Superb is ook een echt 2008 model! (gezien de prijzen van de golf kun je die best vergelijken met elkaar...)

Ik ben blij met mijn keuze voor de O2!
 
Bovenaan Onderaan