Golf MK1 1983

Cars076

Forumguru
Hallo allemaal,

Helaas heeft mijn Skoda het begeven ,maar gelukkig hadden we nog een Opel Corsa.(inmiddels ook met schade)
Zojuist (Ja na 23.00 uur) mijn nieuwe aanwinst in ontvangst genomen.
Een golf uit 1983 met een 1.5 motor en 5 versnellingen ( 4+E) .
De auto moest bezorgd worden omdat hij niet netjes loopt, ik denk dat de CHOCKE blijft hangen .

Ik zal morgen wat beter foto's plaatsen, dit was nog bij de verkoper thuis.
IMG_4601.jpeg IMG_4602.jpeg IMG_4603.jpeg
 

catch me

Forumguru
Nice....altijd leuk zo'n golf 1 1.5 JB motorcode dacht ik, G60 velgen eronder, leuk!!
Als die slecht loopt gewoon alles nalopen, vervangen. Bougies, contact punten, klepspeling etc.
Die motoren zijn wel aardig bullit proof
 

Bakkertje

Forumguru
Nice!
Wat zijn de plannen voor deze golf?

De koplampen zien er nog netjes uit, maar mocht je het nodig hebben, ik heb nog een linker liggen (van onze cabrio).
 

Cars076

Forumguru
Plannen?
Eerst de motor op orde , dan het interieur.
Bijrijdersstoel zit los en het ventilatiesysteem werkt niet.
Ik heb 3 weken vakantie en we gaan nergens heen , dus ik weet al wat ik de komende tijd ga doen.
 

Bakkertje

Forumguru
Zo op de foto’s is er best wat roest te zien, is de bodem nog helemaal hard? Onze cabrio had er oppervlakkig ook last van maar was qua bodem kei hard. Anders zou ik daar eerst naar kijken..?
 

JeSko

Forumguru
Om echt te weten of er roest aanwezig is moet je soms goed graven, van mijn Civic weet ik dat de bodem bv hard is, tevens de zijkokers zijn hard en roestvrij, maar daarvoor heb ik echt alles eraf gehad, plastic, vloerbedekking etc etc, anders kan je onmogelijk weten of er al dan niet verdoken roest zit, enkel de kassen achteraan beginnen ( Civic kwaal ). Golf zoals deze vind je niet geheel roestvrij, auto's zijn ook 40 jaar oud natuurlijk.
 

Rallye

Forumguru
Leuk! Mijn oma had er zo één, maar dan een automaat. Op gas, want ze betaalde de (tot dat voor haar werd afgeschaft want geboortejaar net na 1918) niets extra voor LPG. Die auto, ook uit 1983, lijkt nog te bestaan - alleen heeft hij sinds 2017 geen APK meer gehad volgens Finnik.
 

ertromp

Forumguru
Gaaf hoor zo'n Golf 1 facelift :thumbsup: Rustig oppakken je werkzaamheden en naast motor zou ik ook goed bodem en wielophanging aanpakken en dan de overige zaken. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Moet je tijd voor nemen en in durven investeren.
 

Cars076

Forumguru
Bij deze even wat foto's van mijzelf.
Vandaag de nodige onderdelen besteld, dus eerst motorisch en daarna de rest in orde maken.
De roest gaat als laatste aangepakt worden, zodra de motor goed is , eerst kilometers maken.

En van de week eerst kentekenplaat voor aanpassen , wat beugeltjes voor halen en onder de bumper hangen.
IMG_4689.jpeg IMG_4690.jpeg IMG_4691.jpeg IMG_4707.jpeg IMG_4674.jpeg
 

Cars076

Forumguru
Inmiddels al weer wat dagen verder.
Vulpijp benzinetank vervangen
raamrubber links vervangen
kachelventilator vervangen
nieuwe tankdop
en het belangrijkste , kentekenplaat verhangen.
A026068C-58D1-4A5C-BDA9-BD9F8195DDAA.jpg
Radio ingebouwd, cadeautje van een buurman ,had hij nog liggen.
A529ADA3-73C6-474F-B4F7-9BB31B6C28ED.jpg
En afgelopen zaterdag nog naar een (kleine) meeting geweest.
IMG_4799.jpeg
 

Cars076

Forumguru
De motor loopt nu goed, de automatische choke was niet aangesloten op het koelsysteem.
T-stukje , klemmen en een slangetje was alles wat ik nodig had om de motor te laten lopen.
Alleen nu nog werken aan de betrouwbaarheid.
Zit wat vuil in de tank ( roest van de vulpijp die ik vervangen heb ), regelmatig krijg ik net niet genoeg benzine.
Morgen maak ik een filterhuls over het aanzuigbuisje in de tank.Zodra de tank ver genoeg leeg is ga ik hem verder reinigen.
 

Tees

Donateur
Kan je niet gewoon de tank leegpompen, schoonmaken en de benzine gefilterd teruggieten? Ik kan me voorstellen dat al die roestdeeltjes nog wat langer door de motor heen jagen niet ideaal is, dat spul zal ergens ophopen?

Verder goed werk hoor, mooi om te zien dat je met een paar beperkte ingrepen t beestje alweer nieuw leven inblaast!
 

Cars076

Forumguru
Tank leegmaken en schoonmaken ga ik zeker doen.
Alleen zit de tank nu helemaal vol, wil hem een stuk leger rijden om hem veiliger leeg te kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan