Golf IV kachel probleempje

Bakkertje

Forumguru
Vanmorgen met de Golf IV van mvr Bakkertje naar het station gereden en het viel me op dat de ruiten lang beslagen bleven en dat de kachelmotor een hoop herrie maakt.

Ik heb net even gegoogled en gevonden dat de makkelijkste manier om te kijken of er geen vuiligheid in de weg zit via het interieur filter is. Dus onder de motorkap, aan de bijrijderszijde kap losmaken, filter eruit en kijken of de recirculatieklep niet vast zit en of er geen vuiligheid inzit. Dat ga ik vanavond maar eens controleren.

De vraag is even wat als het daar niet te vinden is, wat zouden de volgende stappen zijn? Het viel me op de dat de recirculatie knop het niet lijkt te doen (wat ik me kan herinneren moet het symbool dan geel worden van kleur ipv rood). Als ik de knop indruk blijft het symbool rood..?

Heeft er iemand een how to over het vervangen van de kachelmotor? (ik heb al begrepen dat dit een lastige klus is)?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ronnie

Forumguru
De aanjager van de verwarming kun je er aan de onderkant uitschroeven, hij zit a.h.w. achter het dashboardkastje.
De stelmotor voor de circulatieklep wordt een lastiger probleem; deze zit boven het gaspedaal helemaal boven in de kachel.
(deze stelmotor veroorzaakt vaker problemen, dus zal dat de boosdoener zijn....)

Bakkertje

Forumguru
Ronnie, bedankt voor de tip. Is die stelmotor via het radiogat te bereiken? Daar kan ik een 2-din gat redelijk makkelijk vrijmaken. Volgens mij kan het ventilatierooster er ook redelijk makkelijk uit. Is dat nog een idee?

Maar het klopt toch dat de kleur van het knopje van de recirculatiestand moet veranderen toch? Dat doet ie namelijk niet meer ..

Ronnie

Forumguru
Nee, hij zit helemaal bovenin (bijna) tegen het schutboard......
Ik ben bang dat het op de rug onder het dashboard wordt, sterkte!

Bakkertje

Forumguru
Straks op de terugweg nog even wat geprobeerd, de circulatiestand deed het vanmorgen niet omdat ie op de voorruit gericht was, dan gaat dat niet (DOH!) Het was nog vroeg zullen we maar zeggen..

Anyway, op circulatiestand is ie inderdaad stil(ler), het ligt dus niet aan de motor..

Bakkertje

Forumguru
Vanmiddag even gekeken naar het probleem. Het interieurfilter bleek heel erg vervuild en vochtig. Hier is een nieuwe voor gekomen en alles is weer zoals het zijn moet!
Deze kan op slot.

@Ronnie bedankt voor tips

Bovenaan Onderaan