Golf 8 Facelift *Met A.I.

JeSko

Forumguru
Het regende klachten mbt het ontbreken van deftige haptische knoppen, dus wat doet Volkswagen, de Golf 8 (gti) Facelift voorzien van...

Juist, nog minder knoppen. Maar nu wel met A.I. :wavecry: kijk en huiver.

 

Tees

Donateur
Ben wel benieuwd wat AI doet in een auto. Samsung komt binnenkort ook met de Galaxy AI, met ver geïntegreerde AI in een telefoon.
Maar ja, tegenwoordig doe je niet meer mee als je niet heel hard AI roept.
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Binnenkort het stuur overnemen en de auto beslist dan waar je naartoe gaat, want a.i. weet het beter. Ik ben echt angstig voor de "toekomst".
 

Herperduin

Forumguru
Ik rijd nu nog in een golf 4 van bijna 24 jaar oud en heb met de comfortline niets te klagen over luxe. Ok, geïntegreerd navigatiesysteem en CarPlay zou mooi zijn maar voice Control zoals hier in filmpje met “Tell me something about Las Vegas” lijkt me niets bij te dragen aan het rijcomfort en zelfs de veiligheid in gevaar te brengen. Je zou beter op de weg letten.
Maar ja, ik weet ook dat ik ooit dacht wat moet ik met een mobiele telefoon waar ik filmpjes op kan kijken en wat moet je met een iPad…. Het zal wel wennen zijn maar fysieke knoppen houden wel mijn voorkeur. En ik houd niet van vettige vingers op het scherm
 

Herperduin

Forumguru
@JeSko: zou wel mooi zijn als ze ooit komen met een systeem dat je virtual je bolide kan wrappen. De ene dag wit links en Carbon rechts, de andere dag helemaal Carbon of Carbon links en wit rechts. Dan ga je helemaal viral met je VRS. Dat zijn nu zaken waar je écht iets aan hebt :ROFLMAO:
 

Tees

Donateur
Angstig voor de toekomst of AI ben ik niet, maar er zit zeker een zorgwekkende kant aan. De zorg zit er vooral in of er tijdig (wereldwijde) regelgeving komt op dit gebied, dat was in het verleden niet vaak het sterke punt van de internationale gemeenschap. Dat de EU hier al wat beter in aan t worden is biedt wel enige hoop.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Alleen..............
Regelgeving is zeker niet 'zaligmakend', mensen, bedrijven en regeringen hebben, en zullen, zich niet altijd aan de regels houden.
En het toezicht op regels (bijvoorbeeld, maar zeker ook in andere situaties, in het wegverkeer) is nu al (eufemistisch) ondermaats.
Ik heb geen angst voor de toekomst, maar ben er nu al zeker van dat er dingen mis zullen gaan.

Robert Long zong het al: "heb je anst voor morgen, dan moet je vandaag gaan hangen".
Gelukkig hebben we die neiging niet!
 

Herperduin

Forumguru
Regelgeving is zeker niet 'zaligmakend', mensen, bedrijven en regeringen hebben, en zullen, zich niet altijd aan de regels houden.
Klopt helemaal. Zo zullen er ook handhavers zijn die de geest van een regel ook volledig verkeerd interpreteren en gaan handhaven met juist een tegengesteld effect. We blijven tenslotte allemaal mens.

Ik hoop gewoon dat mensen zelf goed na blijven denken. AI of geen AI en regels of geen regels, de meesten weten wel wat veilig en normaal gedrag is. Alleen de kunst om daar ook naar te leven:unsure:
 

Rallye

Forumguru
Lijkt een Clubsport te zijn, gezien de spoiler en de uitlaat. Volgens mij is het aantal knoppen niet veranderd - als je het stuur meetelt zijn het er nu zelfs meer geworden.

VW had al Alexa voor dit soort vragen en het voice command systeem (Hey, Volkswagen I am cold) werkte al. Grootste nadeel: geen ondersteuning voor de Nederlandse taal (en niet per gebruiker in te stellen). Ik hoor niets over uitgebreidere ondersteuning nu. Dat is toch wel een puntje.

Die belichte slider heb ik altijd onzin gevonden. Je weet waar je moet zijn voor bijvoorbeeld de stoelverwarming, maar de touch knoppen geven gewoon te weinig feedback, zodat je altijd even checkt of het goed gaat. Dat leidt af. Het gebrek aan verlichting is niet het probleem voor de stoelverwarming. Voor volume (de slider) is verlichting wat mij betreft niet nodig - dat doe je op het stuur.
 

hemi24

Forumguru
VW had al Alexa voor dit soort vragen en het voice command systeem (Hey, Volkswagen I am cold) werkte al. Grootste nadeel: geen ondersteuning voor de Nederlandse taal

Misschien je Golf even laten updaten?
Mijn ID.3 verstaat gewoon Nederlands en antwoord dan met: “Een momentje, het wordt zo warmer.”
 

Rallye

Forumguru
Bij mij is helaas alleen de beperkte voice control in het Nederlands beschikbaar. Zie bijvoorbeeld hier (kan zo gauw geen Nelderlandse site vinden): https://www.volkswagen.co.uk/en/connected-services/upgrades-overview/upgrades.html

"Online Voice Control is currently available for the following languages: German, English (GB and US), French, Spanish, Czech and Italian. The language you can use to interact with Voice Control depends on the language selected in your infotainment system."
 
Bovenaan Onderaan