Golf 7 voetenbad

SuperBeeb

Forumguru
Golf 7, 3 deurs, panodak

Vandaag bleek de vloer linksachter (dus achter de bestuurder) drijfnat. Matje eruit gehaald, was doorweekt, en de bekleding eronder ook.
Verder is alles droog: kofferbak, B-stijl, vloer voorin.
Dak is onlangs nog gesmeerd en gereinigd.
Ik heb al gegoegeld, maar kom vooral vochtproblemen rechtsachter tegen, dat zou dan door een aircoslang kunnen komen. Maar dit is dus links. Deur kan t niet zijn, want die heb ik achter dus niet. Geen idee waar de afwatering van t dak uitkomt.

Water is kleur- en reukloos, dus moet wel van buiten komen.

Iemand een suggestie?
 

s-line

Forumguru
Denk dat het toch door een verstopte afwatering van het panoramadak komt. Of heel misschien via de deur dus dan bedoel ik de afdekplaat achter de bekleding.
 

Antera

Donateur
sluit me aan bij bovenstaande slang van het dak.

Word achterklep open zetten. De C bekleding en de dakstrip verwijderen en kan je over je dakhemel heen kijken.

niet te ver naar beneden trekken anders knikt hij.
 

SuperBeeb

Forumguru
Net weer gekeken, hij is nog veel natter dan ik dacht. Achterin klotst t, en linksvoor blijkt ie ook nat te zijn. :banghead:
Garage net ontruimd, staat nu binnen. Maar heb daar geen plek om te sleutelen.
Maand geleden een beurt gehad, schuifdak gesmeerd en gereinigd. Het zal toch niet...
Het gekke is dat hij links voorin nat is, onder de voorstoel (voor de ecu) droog, en daarachter, na de hobbel in de vloer drijfnat.
Waar moet t water van t panodak uitkomen?
 

SuperBeeb

Forumguru
Inmiddels vastgesteld dat water uit dakafvoer linksachter wel via de wielkuip wegloopt, maar het klinkt alsof er ook een deel in de auto terechtkomt.
Gelet op mijn 2 linkerhanden en beperkte tijd heb ik geinformeerd bij 2 schadebedrijven. Daar word ik niet vrolijk van...> 1000 euro voor zoeken lekkage en drogen.
Ben in afwachting van de reactie van de garage waar hij z'n laatste beurt heeft gehad.

Update: in afwachting van operatie Golfslagbad heeft zuster SuperBeeb bij de apotheek de grootste spuit met holle naald gehaald - niet om bleekmiddel tegen Corona in te spuiten - maar om zo door de vloerbedekking te prikken en t water eronder op te zuigen. Gaat heel wat sneller dan kacheltje en vochtvreter.
Subcutane aquasuctie :D
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Gelukkig ben je je gevoel voor humor nog niet kwijt - maar vervelend is het wel, dit soort gedoe!
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het bij een Gol IV gehad, toen met een nat-droog stofzuiger aan de slag geweest om het vocht op te zuigen, dat werkt ook best goed.

Overigens was het probleem bij die auto het rubber onder de kabeldoorvoer van motorruimte naar binnen (moeilijk uit te leggen).
Daar zit een bak (onder de voorruit notabene) met een rubber ring eronder, die was vergaan waardoor het water van de voorruit zo de auto inliep..

Dat was overigens een oudere auto, ik mag aannemen dat dit bij een Golf VII nog niet speelt..
hier een linkje over de lekkage kabeldoorvoer: https://problemcar.nl/topic/volkswagen/lekkage-links-voor-72586

Hoe dan ook is het een lastig te vinden probleem dat, zeker met een open dak, meerdere oorzaken kan hebben...
 

SuperBeeb

Forumguru
Dank voor al het medeleven. De aquasuctie heeft inmiddels 2 liter opgeleverd, dus dat scheelt al heel wat. Gisteren ook vastgesteld dat ook linksvoor veel water zat, dat zat wat dieper. Blijkbaar zit daar een soort kuil in de vloer.
Dat doet dus vermoeden dat t toch van voren komt.
Morgen zet ik m bij een garage neer, dan mogen ze de oorzaak zoeken. Vloer is nu wel een stuk droger, hoop dat dat met een kacheltje en vochtvreters kan worden opgelost.

Garage waarschuwde overigens dat er kabels over de vloer lopen, hij zou nooit met een naald aan de slag gaan. Maar volgens mij liggen alle kabels onder de dorpels links en rechts.

Heb al gezocht naar filmpjes over verwijderen vloerbedekking Golf 7, maar niets gevonden. Iemand een idee of er dd kabels over de vloer lopen?
 

MarcoO2

Forumguru
Ik durf het niet te zeggen, maar kabels zo midden onder de vloerbedekking? Lijkt me geen logische keus. Eerder onder of tegen de dorpels, inderdaad.
 

Antera

Donateur
Het komt meer voor dat de slang gescheurd is waardoor het over de dakhemel via de b of c style naar beneden loopt. Niks zichtbaar aan de binnenkant maar wel achter de kappen.

Het verspreid zich dan over de bodem door de gaten die er zitten.

Word opzoeken als het je dak blijkt te zijn. Dakhemel volledig los maken met 2 man en voorzicht zakken om de slangen te checken en te herstellen.

Mocht het via de deur komen wat ook een optie is mits je 4 -deurs hebt maar die heb je niet dus dan is bovenstaand het meest voor de hand liggend.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb wel eens gelezen dat zo’n defect bij het schoonmaken van de leidingen werd veroorzaakt (door de garage)......
 

SuperBeeb

Forumguru
Dat laatste was ook mijn eerste gedachte. We zullen zien. Deur lijkt me onwaarschijnlijk, heb geen sporen gezien of gevoeld langs de dorpel. Het zal ofwel de afvoer van t dak zijn, of paravan. Of een ernstige vorm van incontinentie, maar ook daar heb ik niets van gemerkt :D .
Ben bang dat ik zelf ook ga leeglopen op deze lekkage :wavecry:
 

Desperado

Forumguru
Daar zijn wel middeltjes voor te krijgen.
Eerst zorgen dat alle vocht uit het interieur is en dan aan de geurtjes beginnen.
 

eriktv

Forumguru
Dat valt dan enorm mee, fijn! :thumbsup:

Ik moest elke keer als ik de topictitel las denken aan een weldadig luxe optie, Golf met voetenbadje. Weer eens wat anders dan stoelverwarming en massagefunctie. Maar wou die grap nog niet maken met het risico dat dit probleem een enorm dure zoektocht zou worden :D
 
Bovenaan Onderaan