Golf 7 Lounge R-line

hemi24

Forumguru
Zoals sommigen wellicht al hadden meegekregen in het topic van de vorige wagen, heeft de VW Black Up! van m’n vrouw het veld moeten ruimen.
Na 6,5 jaar trouwe dienst zonder noemenswaardige problemen is de Up! ingeruild op een Golf 7.

Voluit is de benaming een hele mond vol: Golf VII Lounge R-line 1,4 TSI 110KW/150pk ACT BlueMotion Technology… :koffie:
Welke kenmerken zijn daarmee nog niet benoemt?
- Hatchback 5-deurs;
- Handgeschakeld 6-versnellingen;
- Kleur: Limestone grey metallic;
- Bouwjaar: 2016;
- Km-stand: 67.000
- Bij koop inbedongen: 4 stuks nieuwe all-season banden (Vredestein Quatrac Pro)

Een mooie complete wagen die eigenlijk alle hokjes afvinkt :
-x- meer ruimte voor de opgroeiende pubers;
-x- achterbank met 3 i.p.v. 2 zitplaatsen;
-x- trekhaak voor fietsendrager (altijd handig nu de oudste op de middelbare school zit);
-x- mogelijkheid om caravan van 1500kg te trekken (opvolger lease-Kodiaq moet 100% EV worden);

Voor de liefhebbers nog wat plaatjes :

118D35E3-F6DC-457F-A9C2-3EDE52FA0305.jpeg


30915574-5.jpg 30915574-8.jpg 30915574-9.jpg 30915574-30.jpg

Ondertussen al aan de VCDS gehangen om diverse aanpassingen door te voeren.
Service van de garage was prima: ze hadden de navigatie zelfs ge-update naar een recente versie!

Hopelijk gaat deze Golf het net zo goed doen als de Up! :thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Vorige eigenaar had een (bijna) volwaardig reservewiel los in de kofferbak liggen, dus nu nog maar even de nodige onderdelen bij Kopacek besteld om deze netjes vast te zetten en het bijbehorende gereedschap ook rammelvrij op te kunnen bergen!
Gelijk ook maar de verchroomde delen voor beide autosleutels erbij besteld.
 

Kanerr

Forumguru
Ik vind het altijd een mooie kleur zo. Misschien een tip voor een leuke mod: je kan 1 op 1 je infotainment scherm wisselen met eentje uit een facelift. Voor plusmin 200euro heb je een veel beter scherm dat er ook nog eens beter uitziet
 

Japanese Power

Donateur
Mooi kleurtje hoor. Proficiat.
Ik denk dat de foto's van de verkopende partij te licht zijn (kunstlicht) en van jou te donker (schaduw).
Als ik Google op Limestone grey metallic zit hij er een beetje tussenin lijkt me.
Veel plezier met de bak voor je vrouw!
 

EdK

Forumguru
Ja leuk golfie is t ! :koffie:

En dat de vrouw er veel plezier aan mag beleven....
Vertel der wel even dat hij nu 2x langer is geworden, me buuf kwam erachter toen ze al tegen mijn wagen aanzat....
 

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de Golf. Mijn moeder heeft ook ooit nog eens een golf 7 in limestone grey gehad … prachtige kleur is dat op een Golf.
 

hemi24

Forumguru
De eerste ”upgrades” zijn een feit :

A10201D8-F6A9-459C-8AD6-5D78FEE73582.jpeg 0695D97E-8089-4DE7-9A59-34C1F2B8E8F2.jpeg
Reservewiel ligt nu mooi vast, zoals het hoort, met het gereedschap netjes in een piepschuimen bak.
Gelijk ook maar de sleutels opgewaardeerd!
 

hemi24

Forumguru
Jaartje verder en de Golf heeft zich eindelijk een keer echt mogen uitleven voor de caravan!
Met Pinksteren had ‘ie al even met een binnenlands tochtje mogen oefenen, maar nu de eerste langere reis.

Eerste dag naar Regensburg gereden voor een tussenstop. Veel regen onderweg gehad, net als veel Baustellen en files :nono:
Bij aankomt een heerlijke Pizza gegeten bij een prima Italiaans restaurantje.

IMG_1961.jpeg

Volgende dag nog even verse broodjes gehaald bij de campingwinkel en vervolgens door naar Hongarije. Ik ben er nog steeds niet uit of ik nog wat wil met de achtervering van de Golf.
“Probleem” is dat het een R-line uitvoering is met verlaagd onderstel, dus die wil je niet het grootste deel van het jaar met de “kont in de lucht” rondrijden. Daarnaast lijkt hij laag te hangen met de caravan erachter, maar hij veert belast nog steeds goed en raakt ook niet de veeraanslagen.
Enige reden om er wat aan te doen zou dan puur optisch zijn… :pieker:

IMG_1962.jpeg

Uiteindelijk alles in de benen gekregen en nu lekker genieten!
Nog even uitzoeken wat er allemaal te zien en te beleven is hier, maar dat komt vast goed!
In elk geval een dag naar Wenen en een dag naar Boedapest!

IMG_1963.jpeg

En de Golf? Die heeft zich een keer lekker in het zweet mogen werken, met een gemiddeld verbruik van rond de 11 ltr/100km (E5/E0).
De komende 10 dagen mag ‘ie lekker rustig aan doen (net als de rest van de familie)..!
 

CharlesTucker

Forumguru
Op de tweede foto vind ik het het spul er best netjes bijstaan. Als je ook geen problemen ervaart met het rijden zou ik er verder niet over nadenken, niks meer aan doen, en van je vakantie genieten.

En naast Budapest en Wenen zou je nog eens in Tihany kunnen gaan kijken, aan het Balaton. Ik vond dat zelf wel een leuk plaatsje. Wel lekker toeristisch natuurlijk.
 

Canon-Eye

Forumguru
Waren er vroeger ook niet van die luchtbalg-hulpveren, die je alleen bij zware belasting oppompt (om de hele "trein" mooi in één lijn te trekken) en waar je de rest van het jaar geen last van hebt?
Hoor er al jaren niets meer over, dus wellicht zijn die uit de mode... :unsure:
 
Bovenaan Onderaan