Goedkoopste manier om de klep pin van het ev contact te vervangen

De pin van het klepje voor de EV aansluiting klikt niet meer in waardoor het klepje niet meer dicht gaat en ik continu de waarschuwing krijgt dat het klepje openstaat. Bij de Skoda dealer in Gouda kosten en bijna 500 euro om het te laten maken. Zijn er misschien goedkopere manieren? Zou de Kwikfit dit ook kunnen? Of wellicht zelf?

Bijlagen

• IMG_20251012_205458.jpg
    IMG_20251012_205458.jpg
    551 KB · Weergaven: 38

ESL

Forumguru
Bij mijn superb is dit al vier keer vervangen inmiddels; wat een drama ding. En nog duur om te vervangen ook nog blijkbaar, want de dealer had de auto telkens een hele dag nodig. Hele bumper moet er voor weg blijkbaar??

Voor de zekerheid; wat wd40 ofzo kost het probleem niet op?

Ik denk dat ik het zelf zou proberen te doen als het mijn privé auto was. Het is vooral veel werk maar kan nooit ingewikkeld zijn volgens mij

Net even gekeken. Staat wel een uitgebreid topic op maar dat is een andere situatie. Bij mij valt er niets los te torquen helaas.

Bij mijn superb is dit al vier keer vervangen inmiddels; wat een drama ding. En nog duur om te vervangen ook nog blijkbaar, want de dealer had de auto telkens een hele dag nodig. Hele bumper moet er voor weg blijkbaar??

Voor de zekerheid; wat wd40 ofzo kost het probleem niet op?

Ik denk dat ik het zelf zou proberen te doen als het mijn privé auto was. Het is vooral veel werk maar kan nooit ingewikkeld zijn volgens mij
Kopt. Hele bumper moet er af. Vandaar de hoge prijs (arbeid). Waardeloos dat dit een zwakke plek is. Ik zou bijna de importeur aanspreken voor dit euvel. Toen dit gebeurde had de auto nog geen 70k gereden.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Controleer dan eens of, wanneer het pinnetje handmatig ingedrukt wordt, de melding weg is, moet je wel even iemand erbij hebben.
Als dat zo is, kun je het pinnetje ingedrukt vastplakken/vastzetten om de melding 'kwijt' te raken.

sietse235

Actief lid
Ik had de melding ook, pinnetje vastgedrukt en dan afgezaagd, zal straks eens foto maken . Voor mijn auto werkt dit perfect. Ter info

Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik moet sowieso denk ik eerst de pin afzagen en dan vastzetten.

Laatst bewerkt door een moderator:

vdmeddy

Actief lid
Geen garantie meer? , die van mij is 4 maanden terug onder garantie vervangen(schijnt te komen door het roesten van de unit)

Geen garantie meer? , die van mij is 4 maanden terug onder garantie vervangen(schijnt te komen door het roesten van de unit)
Helaas niet. Geen bovag, in plaats daarvan zo stom geweest om een 6 maanden pakket te kopen maar dit gebeurde in maand 7. Toch ga ik het misschien proberen bij de importeur. Bij mijn vw zat ook een euvel dat veel mensen hadden (raam kon in het portier vallen) en toen heb ik de reparatie van PON vergoed gekregen.

sietse235

Actief lid
Pinnetje is naar binnen geduwd en blijft zitten ( in mijn geval). Anders tape overdoen!

Bijlagen

• IMG_20251109_195704~2.jpg
    IMG_20251109_195704~2.jpg
    530,1 KB · Weergaven: 25
Ga ik ook zo doen denk ik. Wel bijzonder dat de pin binnenblijft als je hem inkort. Maar anders inderdaad tape erover. Heb je de klep verder nog verrijkt met een sluitsysteem?

sietse235

Actief lid
Denk als je wat secondelijm er rond doet , hij ook wel blijft zitten. Ik heb geen slot meer, zou niet weten waarom...je kan er geen electriciteit uit halen.:rolleyes:

Bovenaan Onderaan