Goedendag samen

Even voorstellen,
Pieter, sinds 1,5 jaar bereider van een Mazda 6 station, skylease GT 2.2D en daarvoor jaren eigenaar van een Passat station 2.0TDI bluemotion. Die laatste was verwend door Pedro Hartog.

Nu dat we van baan gaan wisselen, en de Mazda derhalve terug gaat naar de leasemaatschappij, ben ik opzoek naar een nieuwe auto.

Ik heb mijn oog laten vallen op een OIII station, van 2013-14-15. Prijs +/- 15000

We rijden rond de 30dkm en heb zitten twijfelen over de brandstof:
Diesel? Jaren met plezier mee gereden maar nu, Mwah. Er wordt mij teveel aan diesel pesten gedaan
CNG? Prijs per kilometer is zeker interessant. Maar wat bevriende techneuten raden het mij af. Het geld wat je in je zak steekt met de brandstof besparing, kan je vervolgens naar de garage brengen. Zijn er hier op het forum CNG ervaringsdeskundigen?

Benzine is wat er dan nog, volgens mij, overblijft
1.2 of 1.4 / Hand of DSG. De keuze is reuze
Ik denk aan een 1.4 handbak. Beetje ingegeven door de DSG problematiek waar je veel over leest. Zijn die nog relevant bij auto's vanaf 2013?
Qua motorisatie heb ik een auto met motorcode CHPA gevonden met bouwjaar 08/2014. Zijn daar notoire problemen mee?

Er komen veel OIII uit de lease. Met tussen 120-150dkm op de teller.
Is zoiets "te veel" of kan ik daar zelf nog wel een paar jaar 30dkm bij op tellen?
Alternatief is eentje in Duitsland zoeken. Voor +/-15000 heb je er een met rond de 80dkm

Om dat laatste een beetje voor te bereiden (BPM berekening) ben ik aan het stoeien met VIN decoders en zo. Ik vind alleen niet wat ik zoek: Welke pakketten zitten er op? Weet iemand hoe ik die info boven water haal?

dank en groeten
Pieter
 

Japanese Power

Donateur
Ha Pieter. Welkom op ons forum. Op de vragen zul je ongetwijfeld hier een antwoord vinden. Ik ben ook nog een redelijke newbie op Skoda gebied en zal je hierin niet kunnen helpen. Anyway: genoeg kennis hier. Succes!
 

Horkje

Forumguru
Welkom @PieterK

Als het goed is kun je via finnik.nl wel wat autoinformatie vinden.

En is misschien een gebruikte 2 liter benzine Mazda Zes ook een optie?

Succes met je zoektocht en je zal hier vast nog nuttige info vergaren.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Pieter, zoals Rosinfield al aangaf is het handiger om voor je vragen een apart topic op de juiste plaats te openen: dan is de kans dat je nuttige antwoorden krijgt veel groter. (niet iedereen leest regelmatig de meet&greet berichten).

Wat de km-stand betreft, kijk eens in dit topic.
 

Antera

Donateur
Van harte welkom. Als je de zin en de tijd vind dan is duitsland zeker goed schoppen. Een stuk minder km met een mooiere prijs en dus langer plezier.
 
Bovenaan Onderaan