Goede site voor onderdelen gezocht.

supernov

Actief lid
Hoi allen!

Ik wil mijn eerste reparatie aan mijn Fabia 1 uit gaan voeren, gaat om de gasveren van de achterklep. Nu vind ik voldoende aanbieders, maar de meesten lijken in feite buitenlandse shops te zijn. Hebben jullie een go-to leverancier die goed bevalt?

Dank! Vincent
 

QuantumCat

Donateur
Ik merk ook dat goedkope websites bijvoorbeeld vanuit Polen leveren,
Ze hebben vaak wel een .NL domeinnamen, maar zijn Europese based.
Wil niet zeggen dat het rotzooi is, ik heb er vaak besteld, alleen is "vandaag besteld, morgen geleverd" vaak niet aan de orde.


Sent from my KB2003 using Tapatalk

Heb je een lokale in de buurt een winkel? Als ik snel iets nodig heb dan zou ik een onderdelen winkel?

Sent from my KB2003 using Tapatalk
 

supernov

Actief lid
Ja, ik heb een uitstekende garage in de buurt, maar leek me leuk zelf eens wat te doen. Wat waarschijnlijk ook wat geld gaat schelen.
 

QuantumCat

Donateur
Ja, ik heb een uitstekende garage in de buurt, maar leek me leuk zelf eens wat te doen. Wat waarschijnlijk ook wat geld gaat schelen.
Ik bedoel ook onderdelen-winkel.
Geen vak-garage. (hoewel de pakkingen voor de Cappuccino bij de Suzuki dealer zeer schappelijk geprijst waren)
Helaas zijn er hier in de buurt ook een aantal op de kop gegaan.
Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf, scheelt idd arbeidsloon en als je goed zoekt vaak ook iets aan materiaalkosten

Sent from my KB2003 using Tapatalk
 

supernov

Actief lid
Ik zal ook even rondkijken in Utrecht, het is alleen vaak eenvoudiger online omdat het niet de eerste keer zal zijn dat ik ga, niks kan vinden en het daar dan alsnog besteld wordt. :)
 

QuantumCat

Donateur
Succes.
Probeer anders eerst telefonisch.
Ik heb weleens ergens naast gegrepen bij een winkel, maar ze konden wel de volgende dag leveren.
Tov mijn laatste bestelling via eerder genoemde websites: 5 werkdagen met een weekend ertussen scheelt dat wel.
 

Tees

Donateur
Ik bestel vrijwel alles bij Winparts. Soms bij AutoDoc. Ik woon ook in Utrecht, zit hier wel een Brezan, maar online is een stuk goedkoper. Ik bestel meestal wel meer tegelijk om de verzendkosten wat te drukken, maar ik doe dan ook eigen onderhoud. Dus dan heb je elk jaar sowieso olie, filter, interieurfilter (kan je ook makkelijk zelf doen!), ruitenwissers. Gasveren is ook prima zelf te doen.

Autodoc is trouwens Duits, Winparts Nederlands.
 

supernov

Actief lid
Mooi, thanks, die 5 dagen vind ik geen punt, alleen las ik dat garantie een dingetje kan zijn als de shops zogenaamd Nederlands zijn, maar in feite dus niet.
 

Tees

Donateur
Winparts is qua service echt prima! Zeker als je je kenteken hebt ingevoerd, dan geven ze pasgarantie en als het toch niet blijkt te passen gratis omruilen. Autodoc kan nog wel eens moeilijk doen, maar soms ook wel soepel. Het prijsverschil is vaak beperkt, dus ik kijk bij beiden, en heb een voorkeur voor Winparts.
 

Hakar

Donateur
Naast winparts heb ik ook goede ervaringen met carpartsdirect.nl en mijnautoonderdelen.nl
De laatste zijn gefuseerd, maar beide nog los van elkaar bereikbaar, en soms valt het me op dat bepaalde onderdelen bij de één goedkoper zijn dan bij de ander, of net andersom.
 
Bovenaan Onderaan