Goede plek voor online onderdelen verkenning.

tcw82

Senior Member
Goede middags,
Ik heb een projectie voor de o3c in de planning en daarvoor heb ik wat koelwater slangen nodig die nu al in de wagen zitten.
Ik heb moeite met het vinden van "fatsoenlijke" online databases waarin ik die gewenste slangen kan vinden .

Weet iemand hier een goede plek, het liefst eentje met een bestel mogelijkheid van de genoemde slangen.

Voor de liefhebbers, ik wil een simpele standkachel monteren, deze komt in de verwarmingsradiator slang te zitten, ik zoek dus die slang, er zijn er 2, de ingaande en uitgaande en ik zoek dus ook informatie over welke nu precies welke is, artikelnummer, specificaties etc.
 

Tees

Donateur
Als je op zoek bent naar onderdeelnummers (en van daaruit kan je vaak wel weer specificaties vinden), dan kan je het beste in ETKA zoeken. Een online versie daarvan is hier te vinden
 

Sjoerdb

Forumguru
Interessant, simpele standkachel zeg je, maar wat is een niet simpele versie dan? Ik lees graag mee wat je plannen zijn,

ik heb zelf halve set 230 volt voor verwarming in de O3C zitten, bij mij alleen interieur verwarming. Maar misschien bereid ik uit naar een carter verwarming matje erbij plaatsen.
 

tcw82

Senior Member
Ja, ik bedoel uiteraard projector...protect... protract... Project.....

Ik heb een lf brothers verwarming gekocht.

Vergelijkbaar met deze: https://youtube.com/playlist?list=PLUQpuuYoe3aBmig-2U-otcOD1pslZf2v9

Het model dat ik heb:h https//a.aliexpress.com/_BOP19Y voor maarliefst € 24,14.

De auto staat naast een 220v stekkerpaal in de voortuin, dus inpluggen en uitpluggen is kleine moeite, met een slimme stekkerdoos start ik het op als de wekker gaat.

Twee ledig doel:
- Cabine wat voor verwarmen
- Motor wat warmte verschaffen .

Omdat ik (ooit) de auto weer terug naar originele staat zou willen kunnen terugbrengen, wil ik een extra setje slangen (originele) aanschaffen en dan 1 set verknippen en de andere origineel houden "op de plank". (Ook met het oog op het kapot kunnen gaan van de verwarming bijvoorbeeld).

Ik denk dat ik de slangen van de cabine verwarming heb gevonden, ze lijken vast te zitten met van die snelkoppelingen. Idealiter zou ik een aantal van die koppelingen vinden zodat ik de verwarming er tussen kan zetten en verwijderen als ik dat wil. En het systeem dan gewoon zijn functie behoudt.

Ik ga de linkjes eens besnuffelen
 

Sjoerdb

Forumguru
Hiervoor reed ik een Volvo v40 bj 2004 1.9D, hierin had ik een defa warm up systeem ingebouwd. Vriesplug uit het motorblok, verwarmingselement erin geplaatst, koelvloeistof warm. Wandcontactdoos in interieur, hierin een defa interieur kachel. Ik parkeer uit goede gewoonte achteruit in, dus mijn stekker verbinding zit ook bij de trekhaak, verlengsnoer en tijdklok doen de rest. Echt heerlijk opgewarmd in de winter.

Nu overgestapt op octavia, interieur kachel al wel gebruikt, defa kabel set nog niet ingebouwd maar dit is nog wel mijn bedoeling. Ik heb voor motor verwarming wel het volgende besteld:
€ 3,84 36%OFF | 300W 220V Motorolie Tank Silicone Heater Pad Universele Brandstoftank Watertank Rubber Verwarming Mat Warming Accessoires 10x15cm
https://a.aliexpress.com/_BPbkFO

Maare 3000 watt vermogen lees ik in je link, mijn Volvo verwarming element was maar 600 watt. Dan is je systeem wel heel snel op warmte of oververhit lijkt mij persoonlijk.

We hebben dezelfde leeftijd en gedachte over lekker warm een auto in willen stappen, vindt ik wel grappig!
 

tcw82

Senior Member
Het linkje naar het filmpje op YouTube heeft ook zo een plug verwarmer, heel kort maar, de man is er niet te spreken over. 300w is niet mega veel, afhankelijk van de buiten temp denk ik dat het blok al snel harder afkoelt dan die 300 watt kan bij stoken. Ik ben wel erg benieuwd naar je ervaringen.

Het is voor mij niet alleen een comfort ding, het is ook een stukje levensduur. Ik rijd 35 km naar mijn werk, dan is de auto, zeker met de huidige buiten temp pas "warm" als ik al over de helft ben. Om nog maar te zwijgen over kleine ritjes.
En warm...is dan dat de olie temp boven de 50 uit piept.
 

Sjoerdb

Forumguru
Ik heb het verwarming plaatje binnen gekregen, 163 ohm gemeten, bij 230 volt zou dat 324 watt zijn. Ik ga hem eens testen voordat ik hem ga monteren.
 
Bovenaan Onderaan