Gloeipluggen vervangen

Mijn Octavia combi 1.6 TDI uit 2017 begint te nagelen wanneer die nog koud is. De motor heeft nu 160K gelopen, dus ik denk dat de gloeipluggen vervangen moeten worden. (nog geen foutcode). Ik heb net even onder de motorkap gekeken, en je kan er best redelijk bij. Cilinder 3 heeft trouwens een gloeiplug met een druksensor. (die zal niet goedkoop zijn...)
ik wil graag goede originele degelijke spullen.
Dus mijn vraag is, wat is een goede betrouwbare source om de gloeipluggen te kopen. (voor simpele dingen gebruik ik bv winparts, autodoc etc)

vast bedankt!!

Frans
 

Captain Hook

Forumguru
Zo duur zijn die gloeipluggen toch niet?
Ik zie prijzen van tussen de 10-25 euro/stuk.

BTW: een gloeiplug is ook een 'simpel' onderdeel hoor. ;) Dus waarom zou je dat niet via de welbekende online shops bestellen?
 
Ja prijs is niet het probleem, het gaat mij meer om de kwaliteit van het onderdeel. Moet gewoon weer 150K Km meegaan.
Ondertussen ook de gloeiplug met sensor gevonden BGS BERU PSG007 daar lijkt maar 1 merk te zijn die deze fabriceren. Dus dan ook maar daarvan de andere "gewone" gloeipluggen kopen.
 
hey Oliebol,

Ik heb de mijne destijds bij jari techniek besteld.. 3e is inderdaad niet goedkoop.
Daar vertellen ze je welke je het beste kunt kiezen... weet de merknaam niet meer... 2 jaar terug gekocht.
Voorzichtig eruit draaien he...:facepalm:
 
De 3e is inderdaad een stuk prijziger weet ik me nog te herinneren van mijn Audi A3 1.6TDI uit 2013. Ook een storing gehad op de gloeipluggen en omdat de 3e niet op voorraad was destijds maar 3 vervangen. Mag je 1x raden waarvoor ik een maand later bij de garage stond... :jaja:
 
De gloeipluggen zonder sensor kosten ongeveer 10 euro, en met de druksensor nu gevonden voor 93 euro.
Op het internet genoeg info. Belangrijk blijkbaar om heeel voorzichtig de oude er uit te halen. Niet meer dan ongeveer 20nm. Motor warm draaien en W40 laten intrekken.
 
Bovenaan Onderaan