Glasoppervlak zijruit rechtsachter is niet geheel egaal

jesse_s93

Forumguru
Hi allen,

Ik heb een vraag, zoals de titel al wat weggeeft, of er andere leden zijn waarbij het glasoppervlak van de zijruit rechtsachter (bij de achterpassagier) niet geheel egaal is. Ik kwam hier vanochtend achter, toen ik de auto bij het schadeherstelbedrijf achter heb gelaten (daarover later meer) en informeerde of het mogelijk was om lichte krasjes in de zijruit eruit te polijsten. Dit is waarschijnlijk met de ijskrabber gebeurd en een niet volledige schone (lees: zand op de) ruit. Toen degene voelde hoe diep de krasjes zaten, voelde ze tevens dat het glasoppervlak wat bobbelig was en niet volledig egaal.

Als ik van rechts naar links beweeg over het glas met mijn vinger is inderdaad best duidelijk te voelen dat het glas niet volledig egaal is. Hebben meerdere Octavia's dit en kan dit op een of andere manier nog schadelijk zijn? Linksachter is dit niet voelbaar en lijkt daarmee egaal. Tot nu toe heb ik er geen last van gehad, maar het voelde wel een beetje vreemd en dus was ik wel benieuwd of andere Octavia's dit ook hebben.

Groeten,
Jesse

jesse_s93

Forumguru
Ga ik morgen proberen als hij weer terug is @ertromp. Dan zal ik ook proberen een foto te nemen, even kijken of dat zichtbaar op beeld te krijgen is. Hij sluit verder wel goed af, dus verwacht dat het geen ruit uit 1760 is en wel specifiek voor de Octavia is gemaakt haha.

jesse_s93

Forumguru
@ertromp het heeft iets langer geduurd, maar met een vlakke lineaal werd het niet zichtbaar. Dit vanwege het feit dat het glas uberhaupt in zijn geheel iets bol loopt. Het lijkt ook een specifieke plek te zijn, maar is nu voor mijn gevoel ook veel minder duidelijk voelbaar. Misschien iets te vroeg aan de bel getrokken.

In een ander topic zal ik even verder gaan op de vraag of er een mogelijkheid is om de krassen uit het raam te krijgen, wellicht door polijsten.

Bovenaan Onderaan