Gezeik met update admunsen

dj.verhulst

Forumguru
ik wilde de update die nu online staat op mijn kaartje zetten , heb de file gedownload ,en er op gezet met die software, maar nu geeft ie aan dat de kaart te klein is.

terwijl op de site staat dat ie 6 Gb groot is maar hij is groter het gekke is kan 7,46 gb op mijn kaartje en uitgepakt is ie 7,26 gb dus dat zou moeten passen....

dus ik dacht groter kaart kopen heb ik geen gezeik in de toekomst dus een 16 Gb gekocht van een goed merk maar niet te wild, hij kan het kaartje lezen, hij zoekt naar media bestanden, dat gaat goed dacht ik.

dus uitlaten pakken dat doet ie dan ook maar de admunsen weigerd hem te zien kaart materiaal , en zeurt dat ik een kaartje met navigatie bestanden moet plaatsen ...

omdat ie het originele kaartje zelf leeg maakt kan ik geen gebruik meer maken van het systeem, gewoon ruk dus, nu probeer ik de uitgepakte bestanden 1:1 te copyeren hopelijk vreet ie dat wel , anders is vlak voor m'n vakantie m'n navigatie systeem naar de knoppen,, de dealer zal geen tijd hebben ben ik bang......

nu heb ik wel een motor navigatie systeem wat ik met een cradle ook wel in de auto kan gebruiken.

zit er een blokade op vreemde kaartjes ? moet ik iets veranderen of doen ??
 

EdK

Forumguru
SD kaart in FAT geformateerd en dan niet op de snelle wijze maar de volledige wijze ?
Kans dat je kaart nu nog NTFS geformateerd is.
Dan heb ik her en der wat gelezen over 4Kb grootte , maar weet ff niet fijne ervan om je hierin te adviseren
Zou ff de zoekfunctie gebruiken en vermoed dat je dan een heleboel tips how to do zal vinden die je update zullen doen slagen
 

dj.verhulst

Forumguru
nieuwe kaartje fat32 in blokken van 32 kb wat standaard is, dat kan ik wel omzetten naar 4 kb , dat is wel vreselijk inefficiënt, het nieuwe kaartje is wel vreselijk veel sneller dan het originele, als ik het op fat ipv fat32 en op 4 kb zou ik het dan wel kunnen gebruiken ? zou ie dan ook sneller starten ??

de 1:1 overzetten uitgepakt en twee bestanden skippen , het werkt wel HOERA :cheer::cheer::yeehaa:
 

EdK

Forumguru
Ach misschien para van mij, maar ik neem altijd de losse navi mee op vakantie..
Heb al eens in noorway gehad dat ik op coördinaten moest navigeren en bovenop een berg stond einde van de weg en ergens beneden de eindbestemming moest zijn.
Was blij toen met de losse Navi die bij ingeven van de coördinaten wel wist hoe ik moest rijden, vaste navi ( geen Zenec ) bleef maar volhouden dat ik naar beneden moest rijden....
 

Rallye

Forumguru
Als aanvulling: de Amundsen navigeert alleen met het originele kaartje. Heb je een kaartje van 6Gb, meestal met een MIB1-Amundsen, dan kun je inderdaad landen niet installeren of de grootte van de blokken kleiner maken bij het formatteren
 

Rosinfield

† In Memoriam
Losse Navi lijkt me altijd handig wanneer die tenminste is voorzien van recente "echte" updates. Ik heb begrepen dat die van geintegreerde systemen - en ook van Amundsen - veelal nog (grotendeels) verouderde data bevatten
 

dj.verhulst

Forumguru
vandaag systeem gebruikt , verschillende doelen en mogelijkheden gebruikt ,, werkt prima weer.
maar wel debiel het originele kaartje is 8 Gb , en kan 7,46 gb bevatten.

die van van 16 gb je kan er wel meer op kwijt minder verlies maar gaat wel stukken langzamer.
na de vakantie als ik het systeem minder vaak nodig dan eens kijken of ik met dat andere kaart met 4 kb format wil

hoe zou het systeem weten dat het kaarje niet origineel is ? die kopen ze ook maar ergens in.

het geeft geen pas om als je origineel kaartje heb het er niet meer op past en ook niet zo makkelijk een groter kan gebruiken.
 

Rallye

Forumguru
maar wel debiel het originele kaartje is 8 Gb , en kan 7,46 gb bevatten.

die van van 16 gb je kan er wel meer op kwijt minder verlies maar gaat wel stukken langzamer.
na de vakantie als ik het systeem minder vaak nodig dan eens kijken of ik met dat andere kaart met 4 kb format wil

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Hoezo "die van 16Gb"? Je hebt toch maar één origineel kaartje (van 8Gb)? Hoe weet je dan dat die van 16 langzamer is?

hoe zou het systeem weten dat het kaarje niet origineel is ? die kopen ze ook maar ergens in.

En daar zetten ze dan een voor de gewone gebruiker een onzichtbare code op en vertellen de Amundsen dat hij alleen mag navigeren vanaf een kaartje met die code.....

het geeft geen pas om als je origineel kaartje heb het er niet meer op past en ook niet zo makkelijk een groter kan gebruiken.

Je zou natuurlijk een groter origineel kaartje kunnen kopen. Best makkelijk. Maar dan is nog wel de vraag: wat gebeurt er als je een nieuw origineel 16Gb-kaartje koopt (bijvoorbeeld via eBay, zie https://www.ebay.de/sch/i.html?_odk...ia+sd.TRS0&_nkw=vw+discover+media+sd&_sacat=0), dus in principe voor een MIB2-Amundsen. Gaat die werken met jouw MIB1?
 

dj.verhulst

Forumguru
heel vroeger gebruikte bepaalde softwar kenmerken van een HDD,, maar met een clone tool kon ik dat simpel omzeilen , ik copyeerden de hdd 1:1 en later kon achteraf zelfs het volume vergroten omdat de SSID het zelfde bleef.
aangezien het kaartje iedere keer door de download software schoon geveegd word , vraag ik me dat af.
of ie moet een serial van het kaartje koppelen aan je VIN code, dat je via een dealer zoiets moet regelen ....


vind het niet meer van deze tijd als je stevig moet betalen voor jaarlijkse updates waar toch wel wat op valt aan te merken , had ooit een Toyota waar ik een 180 moest betalen en de kaarten ruim 1,5 jaar achter lopen niet , leuk als je woonplaats ingrijpende aanpassingen heeft aan de ringweg en aan de aansluiting met de snelweg en dus andere keuzes moet maken om het snelst ergens heen te rijden. dan kan je voor dat geld een tomtom kopen en een luxe voor 250 met livetime gratis kaart update

moet je nu voor nieuwe modellen wel betalen voor de kaarten ? en lopen ze net zo achter en foutjes ???
ze zijn stapel gek !!
 

gdisselkoen

Forumguru
Ach misschien para van mij, maar ik neem altijd de losse navi mee op vakantie..
Heb al eens in noorway gehad dat ik op coördinaten moest navigeren en bovenop een berg stond einde van de weg en ergens beneden de eindbestemming moest zijn.
Was blij toen met de losse Navi die bij ingeven van de coördinaten wel wist hoe ik moest rijden, vaste navi ( geen Zenec ) bleef maar volhouden dat ik naar beneden moest rijden....
Die losse Navi heet bij mij "SmartPhone" werkt reuze handig en heb je meestal toch al bij je. En kan, eventueel met een houder op een ventilatierooster geklikt, uitstekend in de auto gebruikt worden. Ook het opladen is geen probleem.
 

EdK

Forumguru
Die losse navi was toendertijd alleen te vervangen voor model baksteen
Was zo'n smartfeun waar je nog mee kon bellen....
Tsja jonge, vloegel zaten we nog voor de kolenkachel :deuk:
 

gdisselkoen

Forumguru
:ot: Toen de 508 op de markt kwam zat daar standaard een navigatie in. Die was zo slecht dat je regelmatig 508's met een navigatiekastje aan de ruit zag.
Ik heb ook een 508 gehad, de navigatie was niet slecht. Er was alleen een probleem dat de lokatie (GPS) soms niet goed bepaald kon worden waardoor de navigatie waardeloos wordt.

Heb ook vaak navigatie op de telefoon gebruikt, maar dat was omdat de ingebouwde navigatie niet met routes (waypoints) overweg kon. Dat geldt voor de meeste systemen.
 

gdisselkoen

Forumguru
Die losse navi was toendertijd alleen te vervangen voor model baksteen
Was zo'n smartfeun waar je nog mee kon bellen....
Tsja jonge, vloegel zaten we nog voor de kolenkachel :deuk:
:ot:
Ik stam nog uit het pré smartphone tijdperk. Een PDA met TomTom software (illegaal) gekoppeld aan een mobiele telefoon, en een losse GPS muis. Dat alles netjes ingebouwd met een Brodit Proclip. Was toen "state of the art" en ook internet in de auto via de telefoon. MSN-en was nog net te doen. :yeehaa:
 

dj.verhulst

Forumguru
heb nog een losse tomtom die ik op de motor en in de auto kan gebruiken , heb er twee steunen voor die voor elk voertuig bedoeld zijn,, het werkt echt prima, maar vind een ingebouwd systeem ook erg fijn, je vergeet het nooit, geen kabels of andere losse dingen, en minder snel mee dan een los navi systeem, al verbaas je hoe snel het dievengilde zo'n systeem kan uitbouwen, aanzien vlotter dan de doorsnee dealer :facepalm:

ben ook ooit begonnen met een smart phone met een kazaa licentie tomtom en een GPS muis ..
 

EdK

Forumguru
Ik stam nog uit het pré smartphone tijdperk.
Ik zie nog die meneer van de PTT de vaste telefoon aansluiting in ons huis maken.
En dat wilde niet zeggen dat je een abbo moest nemen, nee werd standaard in onze regio in elke woning geplaatst.

Dus vermoed zo maar dat we uit zelfde pré tijdperk komen....... maar je mag ouder zijn hoor !! Geen probleem om U tegen U te zeggen...:D
 

ocatavia2015

Actief lid
nieuwe kaartje fat32 in blokken van 32 kb wat standaard is, dat kan ik wel omzetten naar 4 kb , dat is wel vreselijk inefficiënt, het nieuwe kaartje is wel vreselijk veel sneller dan het originele, als ik het op fat ipv fat32 en op 4 kb zou ik het dan wel kunnen gebruiken ? zou ie dan ook sneller starten ??

de 1:1 overzetten uitgepakt en twee bestanden skippen , het werkt wel HOERA :cheer::cheer::yeehaa:

@dj.verhulst kan je wellicht uitleggen hoe je het 1:1 overzetten hebt gedaan en het skippen van de bestanden. zit met hetzelfde probleem dat sd kaart te klein is voor nieuwe update. bvd
 

Rallye

Forumguru
Ik denk dat hij het kaartmateriaal van een aantal meer exotische oorden niet heeft overgenomen. Kun je dat zien in de map met kaarten?
 

dj.verhulst

Forumguru
de laatste bestanden waren oostblok, heb er eentje weg gemikt en toen op nieuw proberen en kon ie het wel afwerken.
ding werkt al maanden prima. maar heb nu wel een grotere kaart liggen als ie toch weer gaat spoken.

denken ze dat nu al die mensen met een 8 Gb naar de dealer gaan ?? wat kan die dan doen ??
 
Bovenaan Onderaan