Gewijzigde onderhoudsinterval

bluskabouter

Forumguru
hallo allemaal:

afgelopen woensdag mocht onze yeti voor een inspectiebeurt naar de dealer.
offerte gevraagd voor de beurt...79,=.
staat de yeti op de brug komen ze bij mij met de mededeling... de intervallen zijn gewijzigd en de auto moet nu de uitgebreide inspectiebeurt hebben, kosten 232 euro.
weet iemand of Skoda dit tussen tijds heeft gewijzigd?
volgens de dealer gaf ETKA dit bij hun aan.

b.v.d.
 

ertromp

Forumguru
Wat is je km stand en hoeveel rijd je per jaar? En wat was je uitvraag voor die offerte? Hoe heb je e.e.a. besproken (telefonisch of via e-mail)
 

bluskabouter

Forumguru
@ertromp , rijd per jaar ongeveer 14500 km, de tellerstand is op dit moment 44567. auto is van januari 2016. Ben er zelf geweest, persoonlijk, en
heb gezegd dat de display aangaf dat er een inspectiebeurt nodig was, gevraagd wat dit inhield en wat dat ging kosten... antwoord, met lijstje in de hand waar de diverse prijzen opstonden.. € 79,=.
 

EdK

Forumguru
de tellerstand is op dit moment 44567
Ik vermoed dat men is uitgegaan bij de dealer van een 15K interval ipv de 30K die bij de Yeti normaal is.
Maar als jij het zwart op wit hebt dat je beurt 79 eurie gaat kosten dan zou theoretisch de fout kwa kosten voor hun zijn
 

ertromp

Forumguru
@ertromp , rijd per jaar ongeveer 14500 km, de tellerstand is op dit moment 44567. auto is van januari 2016. Ben er zelf geweest, persoonlijk, en
heb gezegd dat de display aangaf dat er een inspectiebeurt nodig was, gevraagd wat dit inhield en wat dat ging kosten... antwoord, met lijstje in de hand waar de diverse prijzen opstonden.. € 79,=.
Kwalijk die dealer
Je kunt op: https://www.skoda.nl/service/onderhoudsprijzen aan de hand van kenteken zien wat voor jou nodig is.
Maar zo ver afwijken van geoffreerde prijs zou ik dan niet nemen
 

EdK

Forumguru
Je kunt op: https://www.skoda.nl/service/onderhoudsprijzen aan de hand van kenteken zien wat voor jou nodig is.
Zit net even op deze site te kijken en me kenteken ingevoerd.
Heb een long life ( 30K / 2j ) onderhoudsinterval
Nu moet ik eind dit jaar voor beurt wat klopt want dan is deze Fabia 2 jaar
Daarna blijf ik volgens site op een longlife interval maar word ik in principe elk jaar vervolgens terug geroepen volgens de site !!??
Zie ik nu iets verkeerd of is hier die software van Skoda toch ook niet goed ?
 

barretje

Senior Member
Van de week was ik ook even bij de dealer want mijn auto gaf ook aan dat hij inspectie moet hebben. Ik gaf aan dat ik 12000 km geleden een beurt heb gehad en dat ik long-life had. De dealer legde mij uit dat dit allemaal een beetje veranderd is. Je hebt inderdaad long-life maar hij geeft ook aan dat hij een inspectiebeurt wilt. Dit houd in dat de auto op bepaalde punten moet worden nagekeken en dat er geen olie wissel plaats vindt ofzo. Wel was het zo bij mijn auto dat de remvloeistof vervangen moest worden want de auto was nu drie jaar oud. Deze inspectiebeurten zijn helemaal nieuw bij skoda gaf de dealer aan, wel zijn ze nodig om de mobiliteitsgarantie te behouden. Mijn auto gaat dus gewoon heen wanneer deze dat aangeeft.
 

EdK

Forumguru
Dan vind ik het een beetje vreemd dat er 2x dat bedrag gerekend wordt......
Te zijner tijd zal iemand van A-Point Almere me dat wel proberen uit te leggen :deuk::D..........
ik ben benieuwd
Zou ze vast op de hoogte brengen wat je gaat vragen.... kunnen ze zich er vast op voorbereiden...
Anders hebben ze geen mooi verhaal voor je dat aannemelijk zal zijn....:dankje::pardon:
 

EdK

Forumguru
Ik gaf aan dat ik 12000 km geleden een beurt heb gehad en dat ik long-life had. De dealer legde mij uit dat dit allemaal een beetje veranderd is. Je hebt inderdaad long-life maar hij geeft ook aan dat hij een inspectiebeurt wilt.
Een longlife beurt staat zover ik weet voor 30K
Dit getal van 30.000Km word ook bij de beurt in je boordcomputer gezet
En de wagen geeft op bepaald moment inderdaad aan dat je voor servicebeurt moet, en dit heeft te maken met je rijgedrag.
Maar dit gaat uit ervaring om enkele duizenden kilometers en niet over 15K
Dus het antwoord van je dealer komt bij mij een beetje plausibel over.....

En tsja die mobiliteitsgarantie........
Daar heb ik met mijn bedrijfs caddy ook een beetje vieze smaak van in de mond gekregen.
Kon uiteindelijk met een defecte verstuiver gewoon mijn eigen transport gaan regelen want ik werd niet opgehaald door hun.....
Zou al over me kilometerstand zijn van service beurt terwijl display aangaf dat ik nog een kleine 1000Km had....:pardon:
 
Bovenaan Onderaan