gewicht 1.2 DSG

Rosinfield

† In Memoriam
Nog zo'n slordigheidje van de website/brochure. Bij de DSG versie wordt nog steeds vermeld dat deze in 2010 komt en dat er nog geen technische specs beschikbaar zijn. Dat wordt toch wel eens tijd dan, zou je denken. Was op zoek naar het kentekengewicht, weet iemand dat misschien? Vond op een Duitse site 1385.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik weet niet meer waar ik deze gegevens vandaan heb, maar heb ze voor mezelf in een documentje vastgelegd:

Rijklaar gewicht = 1285
Max. laadvermogen = 645
Aanhanger ongeremd = 600
Aanhanger geremd = 1200
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik weet niet of er verschil is in "ledig gewicht" en "rijklaar gewicht". Is ledig met lege tank? Dan is ie strikt genomen niet rijklaar, zou ik zeggen.
 

Darkside

Forumguru
De RDW gebruikt de vlgd omschrijving:
"Massa ledig voertuig Geeft aan hoe zwaar een voertuig is, uitgedrukt in kilogram, zonder passagiers en lading".

Uit: begrippen, algemene bepalingen APK:

artikel 1.1
ad. ledige massa:
massa van het voertuig, in bedrijfsvaardige staat, met inbegrip van een half gevulde brandstoftank, reservedelen en gereedschappen, die tot de normale uitrusting behoren, maar zonder lading en zonder de bestuurder en andere personen, die met het voertuig worden vervoerd, met dien verstande dat in afwijking hiervan voor motorfietsen, driewielige Motorrijtuigen en bromfietsen, die in gebruik zijn genomen na 16 juni 1999, de ledige massa wordt bepaald met een lege brandstoftank;

ad1.lege massa in rijklare toestand:
massa van een rijklare landbouw- of bosbouwtrekker met inbegrip van de
kantelbeveiligingsinrichting, zonder facultatieve accessoires, maar met koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof, outillage en bestuurder;

ah. massa in bedrijfsklare toestand:
massa van het voertuig met carrosserie, in bedrijfsklare toestand, met inbegrip van koelvloeistof, meermiddelen, brandstof, reservewiel, gereedschap en bestuurder; voor het vaststellen van de massa moet de tank voor 90% zijn gevuld en wordt het gewicht van de bestuurder op 75 kg gesteld;

Artikel 5.2.7 - massa's
1. De last onder de assen van personenauto’s mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het
kentekenbewijs vermelde toegestane maximum aslasten.
Leden 1 en 2. In geval van buitensporige wijziging van het koetswerk wordt de personenauto gewogen.
2. De totale massa of de som van de aslasten van personenauto's mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximum massa.
 

CaseyBasey

Actief lid
Okay Darkside.
Ik vond inmiddels elders op het forum een discussie over gewichten en daar meldde iemand het volgende: #2
 

Rosinfield

† In Memoriam
dan zou het "kentekengewicht" dus idd 1385 zijn? Anders kan Corsaar of 1 van de andere 1.2 DSG bezitters natuurlijk even kijken wat op het kentekenbewijs staat (bvd!)
 

wimv

Actief lid
@corsaar: de meeste verzekeraars hanteren een computer programma. Als je kenteken en meldcode invoert, krijg je alle technische gegevens van de auto. Gewicht, inhoud motor in CC's, topsnelheid, accelleratie, type, soort versnelling, aantal deuren etc etc. Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat ik ook op 1275 kg genoteerd sta.
Wim
 

corsaar

Senior Member
@ WimV
Klopt ze plukken daar alles uit ook de te verzekeren waarde !
ze vragen om de reg code en verder heb je niets te vertellen !
 

wimv

Actief lid
@corsaar: de verzekerde waarde is de standaard waarde voor die auto ! Ik heb mijn verzekerd bedrag wat aangepast n.a.v. de behoorlijke prijs van mijn navigatie en de toeters en bellen die ik op de auto heb laten zetten. Met name de radio/navigatie kan bij diefstal/schade problemen opleveren i.v.m. de vaak beperkte waarde die standaard in sommige autopolissen vermeld staat. Bij mijn polis staat het apparaat met naam en toenaam vermeld. Ik denk dat de meerpremie hiervoor op jaarbasis te verwaarlozen is. Misschien een tip voor andere Skoda rijders ....
 
Bovenaan Onderaan