Gevoeligheid Regensensor

Wiseguy

Actief lid
's morgensvroeg heb ik er wel eens last van dat de regensnsor steeds maar blijft denken dat er water op de ruit staat..... dan blijft de ruitenwisser maar bezig. Even uit en weer inschakelen helpt vaak wel. Overdag werkt de regensensor super moet ik zeggen. Ik heb 'm overigens meestal op stand 2 of 3 staan....
 
Meestal blijft dat ding iets van 5x door wissen en stopt er dan wel mee. Het is wel aan te raden om je voorruit erg goed schoon te houden, dat helpt bij mij in ieder geval een heel stuk.
 
Klopt van overdag. Hi doet het beter wanneer het licht is. Volgens mij zit er zelfs nog een verscil tussen oranje en wit gevende lantaarnpalen.

Wat me ook opvalt 's-ochtends bij mist is die geheel van slag totdat de voorruit geheel mist/condens vrij is.

Voor de rest in de laagste stand een verdomd handig tool.
 

dorstvlegel

Actief lid
Overdag werk die van mij perfect. Alleen 's morgens als het donker is en ik start de auto, dan vergeten de ruitenwissers de condens van de raam te wissen. Dit moet dus handmatig gebeuren door de ruitenwissers uit/aan te zetten.
 

Karstieman

Forumguru
Het verschil in de standen vind ik trouwens ook niet heel erg groot.
Ze hadden er beter 2 standen van kunnen maken ipv. de aanwezig 4 standen. Hij staat bij mij altijd op de minst gevoelige stand.
 
Net nog even op gelet en overdag werkt dat ding bij mij dus ook beter. Zal wel bij iedereen zo zijn lijkt me. Ik merk zeker wel verschil tussen de vier standen en ben blij dat het er niet twee zijn.
 
Bovenaan Onderaan