Gevoeligheid Regensensor

Iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?
Bij mij staat die op de minst gevoelige stand, helemaal links. Werkt over het algemeen perfect, alleen als die continu aan het wissen is, wil die nog wel eens blijven hangen en het raam letterlijk droog wissen. Zou de gevoeligheid aan te passen zijn in de computer? Wat ik al zeg hij doet het goed, maar dan op de minst gevoelige stand, zet je hem gevoeliger (naar rechts) heb je er eigenlijk niks aan. /forum/images/graemlins/frown.gif
 
Bij mij staat hij helemaal rechts, en soms is dat net wat te ongevoelig. Als hij helemaal naar links staat gebeurd er soms helemaal niets. Wat je wel moet doen is bij bijvoorbeeld elke tankbeurd even de sensor schoonpoetsen. Dat wil nog wel helpen. Ik moet er wel bij vermelden dat de gevoeligheid iets minder is geworden in de 3 maanden dat ik nu mij auto heb /forum/images/graemlins/confused.gif
 
huh, helemaal naar rechts? Dat is in mijn geval altijd wissen, of het nu regent of niet! Bij wijze van spreken dan :-)
 
Waar je normaliter je intervaltijd mee instelt is nu de gevoeligheids schakelaar /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Cheers gevonden maar hier noem het ik het gewoon de interval instelling /forum/images/graemlins/wink.gif had dus nog niet uitgevonden dat dit specifiek met de regensensor te maken had/heeft.
 

Potje

Actief lid
Ik heb strax ook een regensensor op mijn OII zitten maar ik weet niet of ik er blij mee moet zijn. Toen ik laatst namelijk eens in een 407 SW zat van een maat van me, werd ik helemaal hypernerveus van de 'surprise wipes' van het systeem.

Heeft de OII dat ook wel eens?
Zo ja, dan kun je 'm toch ook gewoon uitzetten?
 
je kunt je ruitenwissers uitzetten, maar dat schiet niet op. Je hebt enkel de keuze voor;
stand -1; 1x wissen
stand 0; uit
stand 1;sensor stand
stand 2; continu wissen
stand 3; snel wissen
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
stand 0; uit


[/ QUOTE ]

Goehoed!
Als ie vervelend wordt, gooi ik m gewoon uit....

/forum/images/graemlins/grin.gif
 
In de zomer met al die vliegjes is het sowieso slim om hem uit te zetten. Ook in de winter met ijs op je ramen trouwens.
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
In de zomer met al die vliegjes is het sowieso slim om hem uit te zetten. Ook in de winter met ijs op je ramen trouwens.

[/ QUOTE ]

Volgens mij zien te veel mensen 'm ook als een leuke gadget die je altijd aan kunt laten staan. Ik denk dat je deze optie toch beter als een goed alternatief voor de intervalstand van je ruitenwisser moet zien.
 

sunnyboy

Senior Member
Is jullie ook opgevallen dat bij hevige regenval de wissers automatisch in de snelwisstand gaan? Toch ook een veiligeidsaspect.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Is jullie ook opgevallen dat bij hevige regenval de wissers automatisch in de snelwisstand gaan? Toch ook een veiligeidsaspect.

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/confused.gif Toch niet als ze in de 0 of uit-stand staan???
 
Net bij de garage geweest voor een service beurt en nu is mijn sensor weer gevoeliger. Werk eigenlijk nu precies goed. Staat wel op de minst gevoelige stand maar voor mij is dit perfect.
 

Dutch

Actief lid
Ik heb 'm altijd op de minst gevoelige stand staan. Meestal gaat dat goed, maar soms blijft 'ie maar wissen terwijl het niet meer regent. Ik moet hem dan uit en weer aan zetten en dan werkt het weer goed.
 

Karstieman

Forumguru
Ik heb altijd het idee dat de sensor het overdag beter doet dan in het donker. Nog iemand die dit herkend ?
 
Bovenaan Onderaan