Gestrand op de brenner pas; EPC storing?

ESL

Forumguru
Oh sorry voor de late reactie. Ik kreeg geen melding.

Nadat we de auto weer opgehaald hebben zijn we direct de dag er na vanaf Innsbruck naar Toscane gereden. Ik heb de hele dag een vervelend gevoel gehad alsof ik elk moment weer langs de weg kon staan. Maar; niks meer gemerkt.

Ook alle dagen daarna in Italië geen problemen en op de terugreis ook niets meer gemerkt. Het probleem is niet meer terug geweest. Ik heb geen idee wat het geweest kan zijn. Zou ik dan toch op de Brennerpas iets verkeerd hebben gedaan? Ik zou het echt niet weten.

Bakkertje

Forumguru
Was het niet de versnellingsbak die het te zwaar had?
Trekhaak achteraf of af fabriek? En is bij bestellen de trekhaak voorbereiding wel mee besteld?
Wat deed de olie temperatuur?

Veel vragen merk ik ;)

ESL

Forumguru
De trekhaak is door de leasemaatschappij later toegevoegd. Niet af fabriek. Mag volgens kenteken 1600kg trekken, dus zou moeten kunnen denk ik dan.

We hebben al duizenden kilometers met caravan afgelegd inmiddels en nooit problemen gehad. Maar ja; het zou kunnen, geen idee.

De olie temperatuur op dat specifieke moment heb Ik niet naar gekeken. De dag er na toen we weer op weg mochten wél; die kan soms echt wel oplopen tot 120graden of iets meer. Ik vind dat zelf wel veel, maar geen idee of het uitzonderlijk is.

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn Passat GTE (zelfde aandrijflijn) kom ik rond de 110 graden in Nederland. Ik kan me voorstellen dat als je in de zomer de Brenner op gaat het wel naar 130 op kan lopen. Bij mij een af fabriek trekhaak dus ik ga ervan uit dat de trekhaak voorbereiding er ook op zit.

In mijn auto geen water temperatuur meter (geen idee waarom), dus die kan ik niet in de gaten houden.

Nou ja, je bent weer veilig thuis en als ik moest gokken dan zou ik op een (te) hoge temperatuur inzetten.

Bovenaan Onderaan