Gerommel en gekraak achterkant Fabia

Hallo allen,

Omdat ik nu voor het eerst in een auto rijd waarbij het motorgeluid in de cabine niet overheerst, vallen mij wat geluiden op.

Ik heb de auto nu anderhalve maand, en dit euvel doet zich pas voor nadat ik met een volgeladen auto (5 volwassenen en 6 volle weekendtassen) een weekendje naar de Ardennen ben geweest (+- 3 weken terug)

Ik hoor geluiden die voornamelijk van de achteras/vering/dempers/ ??? komen. Als ik wat harder over drempels rijd, hoor ik gekraak en gepiep. De dempers werken nog, en ik merk qua rijden niks oncomfortabels. Het is puur en alleen het geluid. Tevens lijk ik wat getik/gekraak te horen uit dezelfde hoek, maar dit kan ik lastiger plaatsen.

Ik heb de auto op de brug gehad bij mijn schoonvader, en kon niet direct iets vinden wat stuk was. Mind you, ik heb er (helaas) niet zo veel verstand van, dus ik wist ook niet precies waar te kijken, ik heb vooral gelet op afgebroken vering en lekkende dempers. Beiden niet gevonden.

Ik besef me overigens dat ik in een auto rijd met 177k op de teller. Dat er dan wat piept of kraakt is misschien normaal... maar ik zou het toch graag zeker stellen. Als ik het geluid kan verhelpen kom ik daar ook graag achter, want ik wil goed voor de auto zorgen.

Ik heb ook foto's, maar dus niet van iets dat stuk is dus die laat ik nog even achterwege.

alvast bedankt!
 

Antera

Donateur
Als het alleen met belading is zullen het waarschijnlijk wel je dempers/bumpstops zijn die geluiden gaan maken. Misschien zijn je dempers toch wel versleten. Ook ophangrubbers kunnen geluid maken maar vaak doen ze dat dan ook zonder belading. Leuk zoekplaatje
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan