Geratel bij wegrijden

Pelletjes

Nieuw lid
Beste allemaal,

Graag wil ik jullie het volgende voorleggen. Vorige maand hebben we een Skoda Octavia III, met een 1.2 TSI motor, gekocht, een heerlijke reiswagen, en voldoende ruimte met 3 pubers op de achterbank.

Nadat we de auto hebben gekocht zijn we op vakantie gegaan, en geleidelijk leer je dan de nieuwe 'geluiden' van je auto kennen. Op het forum las ik al eea over het turbogat, en ook over het gedok / gebrul / gebrom als je wegrijdt. Allemaal aanwezig, maar zodra de turbo erin komt, zoemt ie lekker weg.

Echter, bovenop dit alles horen wij nog een ander geluid, een soort tikkend, onregelmatig geluid (grtgrtgrt). Ik hoor het 9/10 keer na het starten bij het wegrijden (vooruit en achteruit).

Ik heb wat geluidsfragmenten zitten luisteren over de beruchte TSI ratel (nokassenversteller). Zou het dit kunnen zijn? Het geluid is goed hoorbaar als ik gas geef, en dus langzaam wegrijd. Ik denk dat ik het ook als een hoog gezoem hoor tijdens het rijden zelf, maar dat is lastiger te zeggen vanwege het overstemmende motorgeluid.

Ik voeg van het geluid een videootje bij. Er is ook windgeruis te horen, maar aan het begin en het eind is het getik wel te horen. Wie heeft een suggestie wat dit kan zijn? Alvast hartelijke dank!

 
Bovenaan Onderaan