Geluidsignaal bij het openen en sluiten igv alarmsysteem

Gege

Lid
Op mijn SII was een alarmsysteem aanwezig en hierdoor kon ik bij het afsluiten of het openen van de wagen een geluidsignaal laten weerklinken, wat ik best handig vond als de wagen niet meteen binnen oogbereik stond.

Op de nieuwe SIII heb ik weerom een alarmsysteem gevraagd en groot was mijn verbazing dat er niet meer de mogelijkheid was om voor dit geluidsignaal te zorgen. Nochtans met de demowagen waarmee ik eerder getest had was deze keuze wél aanwezig, maar dit was wel een L&K-uitvoering.

Vandaag bij de dealer langsgeweest en deze wist mij te vertellen dat dit deze keer NIET mogelijk was en dat dit met de uitvoering (= Style) te maken heeft.

Helaas dan maar ...

Weet iemand hier meer over ?

Alvast bedankt !

G.
 

Canon-Eye

Forumguru
wat ik best handig vond als de wagen niet meteen binnen oogbereik stond.
Ik had ooit zo'n piepding en vond dat uitermate irritant, vooral als ik wat later op de avond in een woonstraat moest vertrekken of aankomen.

Volgens mijn ervaring zie ik de auto 99 van de 100 keer al ruim voordat ik ernaast sta, en bij aankomst heb ik vaak al afgesloten terwijl ik iets uit een nog openstaand achterportier of -klep moet pakken. Bij het dichtgooien zie ik dan de knipoog wel. En anders ben ik nog wel binnen gehoorsafstand en dan is de klik ook wel genoeg.

Blij dat ik van die herrie af ben...
 

MrEdge_

Forumguru
Op mijn SII was een alarmsysteem aanwezig en hierdoor kon ik bij het afsluiten of het openen van de wagen een geluidsignaal laten weerklinken, wat ik best handig vond als de wagen niet meteen binnen oogbereik stond.

Op de nieuwe SIII heb ik weerom een alarmsysteem gevraagd en groot was mijn verbazing dat er niet meer de mogelijkheid was om voor dit geluidsignaal te zorgen. Nochtans met de demowagen waarmee ik eerder getest had was deze keuze wél aanwezig, maar dit was wel een L&K-uitvoering.

Vandaag bij de dealer langsgeweest en deze wist mij te vertellen dat dit deze keer NIET mogelijk was en dat dit met de uitvoering (= Style) te maken heeft.

Helaas dan maar ...

Weet iemand hier meer over ?

Alvast bedankt !

G.
Zonder alarm kan het ook, alleen dan via je claxon. Je kunt dat aan laten zetten bij iemand die handig is met VCDS. Er komt dan een optie in het menu waarmee je dat aan en uit kunt zetten.
Aangezien ik dat op mijn vorige leaseauto (Audi met alarm) ook had en om dezelfde reden als jij wel erg handig vond, heb ik het op mijn SIII ook aan laten zetten. Gelukkig kan het uit via het menu, want de "piep" van de claxon is echt te hard ... :(
 

Antera

Donateur
Je kan een piep krijgen als je daadwerkelijk het alarm hebt. ( herkenbaar aan de knop aan de bestuurderszijde om de ultrasoon uit te zetten) . Indien dit niet is dan krijg je de claxon die daarintegen dan ook als optie in je menu erbij komt.


Dit is te regelen net als vele andere zaken :-)

Zie bijgesloten lijst.
 

Bijlagen

  • MQB VCDS 5.0.pdf
    426,6 KB · Weergaven: 33

Mr_McPhisto

Actief lid
Je kunt ook in de skoda app kijken van je wagen. Daarin staat als de app opent of de deuren vergrendelt zijn en weet zo niet uit mijn hoofd of je ook een push bericht kunt krijgen op je smartfone.
hoef je je wagen niet te zien bij afsluiten
 

Gege

Lid
De wagen heeft inderdaag een alarm.
Ben zelf niet zo technisch met de wagen begaan: wat is VCDS ?
En welke App bedoelt men als men het heeft voor de App voor de wagen ?

Alvast bedankt !
 

Antera

Donateur
VCDS kan je de auto's instellingen wijzigen en aanpassen. Heeft de dealer je niet verteld van de APP?

Alle Business-uitvoeringen van de ŠKODA Fabia, Octavia en Superb zijn voortaan ‘connected’. Eigenaren zijn via de ‘Mijn ŠKODA app’ altijd verbonden met de auto. Met de app zijn vele functies op afstand te checken. Hij laat zien wat de resterende actieradius is, waar de auto staat en of de deuren zijn afgesloten, maar geeft bijvoorbeeld ook een seintje als het tijd is voor onderhoud en/of APK. Daarnaast ondersteunt hij de berijder bij het realiseren van een zo laag mogelijk verbruik. Simply Clever dus, die Mijn ŠKODA app.

De Business-modellen van ŠKODA zijn standaard voorzien van een module die de eigenaar in staat stelt om de auto te ‘connecten’ met de Mijn ŠKODA app. Als dit eenvoudige proces eenmaal is doorlopen, heeft de bestuurder via de smartphone (Android en iOS) toegang tot vele functies.

Comfort, vertrouwen en zekerheid
De Mijn ŠKODA app is dé link met een Business-uitvoering van de Fabia, Octavia of Superb. Hij biedt comfort, vertrouwen en zekerheid. Via de app is bijvoorbeeld altijd te zien of de deuren van de auto zijn afgesloten en of hij op de handrem staat. Dat scheelt onnodig heen en weer lopen. De app weet altijd waar de auto staat en kan de weg erheen wijzen - handig bij een bezoek aan een plaats die de eigenaar niet goed kent. Ook is het mogelijk om ritten en tankstops voor te bereiden: de app geeft een nauwkeurige indicatie van de resterende actieradius. En mocht de auto onverwacht in beweging komen, dan geeft de app direct een seintje. Dit kan namelijk duiden op (een poging tot) inbraak of diefstal.

Een efficiënte assistent
De Mijn ŠKODA app heeft ook een belangrijkste assistentiefunctie. Met de systeemcheck wordt de status van belangrijke functies in één oogopslag weergeven: van verlichting en accu tot banden en remsysteem. Bij eventuele storingen geeft de app direct een melding. In dat geval is via de app direct contact op te nemen met de ŠKODA-dealer. Pech onderweg? Via de Mijn ŠKODA app zijn hulpdiensten te schakelen. Hij stuurt dan automatisch de exacte locatie én een statusrapport mee voor een vlotte en efficiënte afhandeling.

Ook heel handig: de app geeft aan wanneer het tijd is voor onderhoud en/of APK. Tenslotte is er de Persoonlijke Rijstijlscore: via de app is te zien hoe de bestuurder op het gebied van verbruik scoort vergeleken met rijders van een soortgelijk model. Uiteraard zijn het gemiddelde verbruik en de gemiddelde snelheid ook altijd op te roepen. Optioneel is ook een rittenregistratiefunctie voor de applicatie beschikbaar. Die biedt een duidelijk overzicht van alle gemaakte ritten, inclusief afstand, tijd, de gemiddelde snelheid en de gereden route. Zo wordt ritregistratie makkelijker dan ooit, ideaal voor de belastingaangifte.
 

Gege

Lid
Ik heb de App proberen te installeren maar helaas, ik vind in mijn wagen niet de vereist QR-code in de deurstijl.
Of heeft dit te maken met het feit dat het een Belgische wagen is ?

G.
 

Antera

Donateur
Dan zal je die idd niet hebben. Pon Bouwt ze hier in NL in in belgie is dat dan vrees ik niet aan de orde. Het is namelijk een onderdeel wat niet door SKoda zelf gemonteerd is fabrieksaf
 

Octaaf

Forumguru
Ik had ooit zo'n piepding en vond dat uitermate irritant, vooral als ik wat later op de avond in een woonstraat moest vertrekken of aankomen.

Blij dat ik van die herrie af ben...

Het staat op mijn VCDS- boodschappenlijstje om uit te schakelen, in ieder geval bij ontgrendelen. Maar inderdaad bij inschakelen is het in sommige situaties al "storend"
 

willemk

Senior Member
@Antera is die module ook bij de mijne achteraf in te bouwen. Heb een style business van juni 2015. Enig idee wat ze voor een dergelijke actie voor kosten in rekening brengen :lezen:
 

gdisselkoen

Forumguru
Hij zit er bij mij inderdaad in, zou €249,- gaan kosten, maar de module kan niet geactiveerd worden. In januari zou er meer bekend worden. Dan kan Pon pas vertellen wat er nodig is en exact ingebouwd moet worden. Dealer heeft beloofd dat de prijs ongewijzigd blijft. Heb overigens nog geen factuur gehad hier voor.

Attent als de dealer is, heeft deze uiteraard nog niets van zich laten horen. Vandaag zelf maar weer eens gebeld en gevraagd naar de status. Men was het uit het oog verloren, gaat het uitzoeken, en terugbellen.

Overigens heb ik destijds een mail gehad van Pon waarin gemeld werd dat de module vanaf november beschikbaar zou zijn voor inbouw achteraf. Die informatie bleek ook al niet juist.:pieker:
 

willemk

Senior Member
O dat schept vertrouwen @gdisselkoen, binnenkort maar eens vragen bij de specialisten:). Als die module erin kan dan wil ik hem zo geprogrameerd hebben dat ie op verzoek zelf komt voorrijden. Zouden ze dat kunnen bij de dealer:maakmegek:
 

Antera

Donateur
Het staat op mijn VCDS- boodschappenlijstje om uit te schakelen, in ieder geval bij ontgrendelen. Maar inderdaad bij inschakelen is het in sommige situaties al "storend"


In de O3 is het standaard dan instelbaar in je menu als je het hebt als het goed is. O2 kan het soms in je fiss menu staan als je een full fis hebt met menu structuur. O1 alleen via vcds :-)
 

Antera

Donateur
Overigens heb ik destijds een mail gehad van Pon waarin gemeld werd dat de module vanaf november beschikbaar zou zijn voor inbouw achteraf. Die informatie bleek ook al niet juist.:pieker:

Toch apart dat deze achteraf ingebouwd worden voor die afgeleverd word en het dan wel geactiveerd kan worden. Het blijft een apart verhaal
 

gdisselkoen

Forumguru
Toch apart dat deze achteraf ingebouwd worden voor die afgeleverd word en het dan wel geactiveerd kan worden. Het blijft een apart verhaal
Klopt.

Toen de berichten in de media verschenen dat deze module standaard op de business modellen zou komen en achteraf ingebouwd kon worden op de andere modellen, heb ik een mail gestuurd naar Pon om te vragen wanneer de achteraf inbouw mogelijk werd. Ik kreeg toen te horen: november. In november deze in laten bouwen bij de dealer. deze kon dit onderdeel bestellen via de portal waar ze o.a. de accessoires bestellen. Bij inbouwen bleek alleen dat de module niet te activeren was.
Dit is bij Pon gemeld door de dealer en Pon heeft daarop gereageerd dat dat alleen door Pon achteraf in te bouwen was en pas vanaf januari 2017 via de dealer. Dan zou ook bekend zijn welke onderdelen er voor nodig zijn en zou het een soort van "plug and play" optie zijn.

Al met al een vreemd verhaal. Via Pon kan het wel, maar niemand die weet welke onderdelen er nodig zijn. En op nieuwe auto's zit het wel.
 

Antera

Donateur
PON wil het niet ondersteunen lijkt het wel. Want als PON het wel in kan bouwen en activeren dan beetje vreemd dat het niet mag bij de dealer. Ik heb zon module eens in me handen gehad bij seat en er gaan wel de nodige draadjes naar bepaalde plekken. Incl antenne's
 

gdisselkoen

Forumguru
Gisteren teruggebeld door de dealer, zou nu vanaf maart mogelijk zijn. Ik heb er niet veel vertrouwen in en geloof de dealer gewoon niet meer. Al teveel vage verhalen te horen gekregen. Wat er nu ingebouwd is zou de VW module zijn volgens de dealer. Later spraken ze dat weer tegen. Was eerst dezelfde module volgens hun.

Er zit inderdaad een kleine antenne achter de voorruit geplakt.

Ook de carkit werkt nog steeds niet. Ga nu een klacht indienen bij Pon over de gang van zaken.
 
Bovenaan Onderaan