Geluid

GeertIV

Nieuw lid
Vandaag, zo ineens, radio begint luider en luider tot oorverdovend te spelen, ook na stilzetten. Zet je het geluid af, begint het vanzelf terug opnieuw.
Naar radio luisteren is dus onmogelijk.
De enige manier om de computer nog aan te laten om te gebruiken voor gps en zo is te koppelen met muziek op mijn smartphone en die dan op pauze te zetten.
Op de geluidsstreep is er rechts een instellingenknop waar ik alle automatische geluidsniveau aanpassingen heb afgezet. Geen resultaat.
Soms weigert ook de homeknop links boven te werken.
Zelfs de uitknop van de console weigert soms dienst.
Voor eerdere problemen hielp het de auto te herstarten, dit keer niet.
Auto is 2,5 jaar oud en die boordcomputer lijkt rommel. Ik ken geen enkele radio die zelf beslist luider te worden, en zelfs vanzelf zelf aan te springen.
Ik ben het eerste jaar al 4 keer moeten binnenrijden voor fouten ervan maar het enige dat ze kunnen doen blijkbaar is een update van de software. En dan moet je maar hopen dat je probleem dan opgelost is.
Mijn hoop is dat iemand mij kan helpen dit zelf op te lossen zonder weer naar de garage te moeten.
Ik vraag me af of nog mensen dit probleem ondervonden.
 

jesse_s93

Forumguru
Misschien een stomme suggestie, maar heb je het scherm plus de aanraakgevoelige balk al een keer goed schoongemaakt (niks agressiefs gebruiken). Ik had laatst op een wat langere rit dat hij ineens aan/uit/aan/uit ging, continu door met tussenpauzes die langer en korter waren. Reset uitgevoerd, geen effect. De balk en het scherm schoongemaakt met een doekje en water, en het probleem was weg en nooit meer teruggekomen.

Op het oog was zowel het scherm als de balk niet vies, maar wellicht heeft er toch iets opgezeten. Vreemd was alleen wel dat niet getriggerd wordt door een druk op het scherm of de balk maar uit het niets kwam.
 

GeertIV

Nieuw lid
Thx Jesse, maar vreemd, de volgende dag was alles weer ok. Raar wat electronica betreft. Maar ik hou je raad zeker in acht. Thx
 
Bovenaan Onderaan