Geluid panoramadak

Blackokkie2

Forumguru
Als je maar niet hetzelfde vet gebruikt als bij ons op de zaak voor sommige laadkleppen, volgens mij gebruiken ze daar droog vet.(man, wat kraken die scharnieren )
 

Spoetnik

Forumguru
Misschien staat er nog wel iets op het nachtkastje. :pieker:


Stel je een vraag, krijg je veel antwoorden om te proberen. Maat wat werkt er nu echt?
 

Frenk21

Forumguru
Maar de dealer heeft wel het probleem opgelost. Bij volgende keer als ik er ben toch nog eens vragen wat ze gebruikt hebben.
 

SuperBeeb

Forumguru
Is speciaal dakvet (nee, geen bakvet). Is bij mij destijds ook gebruikt. Werkte toen helaas niet, uiteindelijk dakframe vervangen (of opnieuw gesteld) en motor vervangen. Ging overigens niet om kraken, naar om piepen bij openen. En uiteindelijk niet meer openen/sluiten. Lang leve de garantie ;)
 

rogerT

Nieuw lid
Maar de dealer heeft wel het probleem opgelost. Bij volgende keer als ik er ben toch nog eens vragen wat ze gebruikt hebben.

Helaas heb ik ook zo'n krakend panoramisch dak. De dealer heeft in het eerste jaar van alles geprobeerd (?) maar niets hielp.
Kraakt nu nog ... en zou dit wel opgelost willen.
 

Frenk21

Forumguru
Ik ben erachter gekomen dat de dealer alleen de grote rubbers invet. Het probleem is dat de achterste loopwagens aan het glas door runners heen geleiden. Dit kan je zien aan de buitenzijde als je het raam geheel open zet. De rubbers waar deze doorheen lopen worden vuil en kunnen uitdrogen.
Als je die rubbers insprayed met rubberspray en schoon maakt, zal het gekraak waarschijnlijk weg zijn. Je moet dit wel onderhouden. Dus regelmatig even een doek lang halen om het tussen de rubbers schoon te maken en in te sprayen om het rubber soepel te houden.
 

fastgeert

Actief lid
Zeker niet eender welk vet aanrubbers gaan smeren, vaseline, das voor......
Hiervoor is er speciale spray om rubbers in te vetten of tuubjes om ze in te smeren, blijven hiermee niet vettig en voorkomen irritante knarsgeluiden. Je dealer moet dit normaal gezien in voorraad hebben om zulke problemen op te lossen.
 

maaskant

Nieuw lid
Bij mij krakend geluid opgelost door klein beetje vet op nokjes links en rechts aan voorkant bewegend glasdeel.
Deze nokken drukken de z.g. wasteddeflector (vliegenschermpje) omlaag, verder geen delen ingevet.
 
Laatst bewerkt:

JackL1978

Actief lid
Ik had ook last van een krakend panodak bij het openen en sluiten. M'n dealer heeft deze toen ingevet en nadien geen kraakje weer gehoord
 
Bovenaan Onderaan