Geluid Octavia RS

zyx

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje mijn Skoda Octavia RS.
Nu moet ik zeggen dat de geluids kwaliteit van de standaard radio en speakers mij een behoorlijk tegen valt (in vergelijking met mijn Bora hiervoor) Ik vindt het geluid helemaal niet vol en erg blikkerig klinken. CDs gaan beter dan radio, dat is echt helemaal hopeloos.

Nu ben ik van plan de boel te upgraden, ik heb alleen geen idee of de radio (stream) of de speakers de oorzaak zijn. Ik wil natuurlijk het liefst zo weinig mogelijk vervangen als het niet nodig is.

Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee?

Groeten,
Zyx

JettaFreak

Actief lid
Stream vervangen door goede aftermarket radio. De speakers zijn op zich heel prima. Eventueel zou je kunnen overwegen een subwoofer te plaatsen, maar naar mijn mening is dat niet nodig voor een mooi geluid. Overigens, ook het door Skoda aangeboden 12-speaker soundsystem klinkt niet overtuigend. En waarom, omdat er een op de Stream gebaseerde Audience aan gekoppeld is. Het zijn echt waardeloze radio's qua geluid.

Groet en succes,

JettaFreak

Als je de stream wilt houden kan je ook een goede eindversterker overwegen. Met mijn Alpine aftermarket radio klinken de boxen op zich redelijk tot goed, dus ik denk dat het de radio is. (Dit zelfde gold ook voor mijn vorige auto, ook een af fabriek radio en de kwaliteit werd met dezelfde boxen een stuk beter toen er een fatsoenlijke eindversterker aanzat.)

zyx

Nieuw lid
Kijk, dat is op zich goed nieuws want ik had eigenlijk ook verwacht dat het de radio was.

Ik overweeg nu om de radio te vervangen door een JVC KW-AVX800 met daarachter een goede versterker. Nu monteer ik de versterker meestal in de kofferbak, alleen heb je dan het probleem dat je de speaker kabel ook weer naar de ISO stekker voor achter de radio moet brengen.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Of misschien handige tips?

Roel

Lid
Wie heeft er nou een stereo installatie in een RS nodig? Alleen het motorgeluid en het zachte gefluit van de turbo klink al als muziek in mijn oren :D

Maar FF serieus: ik heb mijn RS gekocht met twee grote Pioneer speakers in de hoedenplank. Het zou zelf niet mijn keuze zijn geweest, maar in combinatie met de Stream komt hier toch een zeer mooi en, als het moet, keihard geluid uit. Dus laat ik dit gewoon erin.

Ik hoop dat je de juiste configuratie zult vinden en nog veel plezier eraan zult beleven.

Wie heeft er nou een stereo installatie in een RS nodig? Alleen het motorgeluid en het zachte gefluit van de turbo klink al als muziek in mijn oren :D

Maar FF serieus: ik heb mijn RS gekocht met twee grote Pioneer speakers in de hoedenplank. Het zou zelf niet mijn keuze zijn geweest, maar in combinatie met de Stream komt hier toch een zeer mooi en, als het moet, keihard geluid uit. Dus laat ik dit gewoon erin.

Ik hoop dat je de juiste configuratie zult vinden en nog veel plezier eraan zult beleven.
Zachte gefluit van de Turbo???? Ik hoor helemaal geen gefluit.

Ik vind de Stream ook een drama. Ik kan vrij goed hoge tonen horen. Maar die levert die Stream helemaal niet. Wat ik pas echt irritant vind is dat de bass bij sommige liedjes gedempt wordt. Ook wanneer deze op een acceptabel 15 of 16 staat. En dan de radio ontvangst sjeeeeeeeeeeeeeeeezus hey. Misschien idd ook maar een Dubbel Din. En anders een gewone. Jammer voor die PA schermpjes. Het gepiep ben ik nu wel gewend dus dat LCD zal ik niet echt meer missen denk ik.

Bovenaan Onderaan