Geluid bij inkomend bericht

Ik heb een Octavia II FL Business Edition en gebruik de standaard ingebouwde carkit (rSAP). Dit werkt op zich prima, maar wat me opvalt is dat wanneer ik een SMS binnen krijg ik hier geen geluidssignaaltje van krijg. Uiteindelijk staat in het phone menu van de maxidot wel dat ik een nieuw bericht heb, maar soms heb ik dit niet door doordat er een ander menu open staat waardoor ik het sms-je pas laat zie.

Ik zie nergens een optie om dit in te kunnen stellen. Wel raar als dit niet zou kunnen. Iemand een idee?
 

Octavia_II

Actief lid
Ik heb een Octavia II FL Business Edition en gebruik de standaard ingebouwde carkit (rSAP). Dit werkt op zich prima, maar wat me opvalt is dat wanneer ik een SMS binnen krijg ik hier geen geluidssignaaltje van krijg. Uiteindelijk staat in het phone menu van de maxidot wel dat ik een nieuw bericht heb, maar soms heb ik dit niet door doordat er een ander menu open staat waardoor ik het sms-je pas laat zie.

Ik zie nergens een optie om dit in te kunnen stellen. Wel raar als dit niet zou kunnen. Iemand een idee?

Probeer eens een standaard geluid van je telefoon en geen mp3 achtige geluidjes als bevestigings geluid dat er een nieuwe sms binnen is, misschien helpt dat?

Groet,

Charlie
 
klopt ik heb datzelfde probleem, en ik heb een standaard nokia geluidje ingesteld staan voor SMS'jes dus dat zou het niet zijn.

Wel moet ik zeggen dat als ik een SMS'je krijg tijdens het rijden er altijd in het display 'New Message' kont te staan ongeacht of ik nu de navigatie of iets anders in m'n maxidot actief heb staan.

Wat dan wel weer vervelend is (ik laat nogal eens m'n GSM achterin de auto liggen) dat wanneer ik weer in de auto stap en ik de auto start dan kan ik eventuele ontvangen SMS'jes of gemiste telefoontjes niet terug zien in m'n maxidot dit kan ik alleen als ik een SMS'je oid krijg terwijl de bluetooth connectie actief is.


maw...

Bluetooth verbinding tussen GSM en Auto actief...
SMS wordt weergegeven in MaxiDot.
Actieve oproep wordt weergegeven in MaxiDot.
Gemiste oproep wordt weergegeven in MaxiDot.

Bluetooth verbinding inactief, contact van de auto uitgezet...
SMS komt binnen op de GSM.
Actieve oproep komt binnen op de GSM.
Gemiste oproep komt binnen op de GSM.

Bluetooth verbinding tussen GSM en auto hersteld...
SMS wordt niet weergegeven en is ook niet op te vragen via MaxiDot, maar wel op de GSM.
Actieve oproep wordt weergegeven in MaxiDot.
Gemiste wordt niet weergegeven en is ook niet op te vragen via MaxiDot, maar wel op de GSM.
 
Bovenaan Onderaan