Geluid airco/blower

gehaktbal

Forumguru
Iemand bekend met dit geluid?
Op het moment dat het jankend geluid ophoudt, stopt de blower ook.
Even later weekt hij weer voor 2 minuten. Dan weer dat geluid en kapt ie weer.

*ga even uploaden op yt zie ik nu
 

gehaktbal

Forumguru
Aan het eind lijkt hij weer te werken maar na 1 minuut komt het geluid terug.
De indicator van de fansnelheid neemt op dat moment ook enkele streepjes af, totdat er helemaal geem activiteit meer is.
 

gehaktbal

Forumguru
Daarna doet ie niks meer, tot je 10 min wacht. En dan doet ie het weer een minuut en begont het weer opnieuw. Zonder airco ingeschakeld zelfde fenomeen.

 

gehaktbal

Forumguru
Vanmorgen de blower op standje 3 gezet en laten staan. Hele rit is goed gegaan. Lijkt combi te zijn van warmte en max snelheid vd blower.
Kwestie van kachelventilator vervangen?
Iemand een idee?
 

gehaktbal

Forumguru
Ik vermoed het. Eenmaal er uit maakt ie niet echt geluid, maar draait met de hand ook niet echt super soepel.
 

gehaktbal

Forumguru
Kwam trouwens ook veel zwart poeder uit, maar kan ook vuil zijn natuurlijk. Kan wel na 9 jaar en 200+dkm.
En geen idee of altijd netjes interieurfilter vervangen is geweest.
 

gehaktbal

Forumguru
Als je weet hoe het moet, is het in 15 min te doen.
Er zijn 2 varianten geleverd. Eentje van Denso en eentje van Valeo.
Bij mij zit er een Denso systeem in. Als je dan een instructiefilmpje van een ander merk hebt, wordt het al snel een uur prutsen :fool:

Als ik de nieuwe heb ontvangen zal ik wat fotos en uitleg plaatsen hoe ik die heb gemonteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Dat zwarte poeder zal wel een combinatie van stof en roetdampen zijn.
En kans is groot dat lagers zijn en door het vuil op de schoepen hij in onbelans is gekomen en gaat schuren tegen behuizing
Zou wel in zover het mogelijk is de behuizing met borstels en stofzuiger schoonmaken voor je nieuwe fanunit weer inbouwd>
En hou er rekening mee dat er bij eerste keer aanzetten een heleboel stof (zwart) je wagen ingeblazen kan worden.
Dus roosters dicht en stofzuiger mondstuk voor een rooster zetten en dan die openen zodat je meeste bende opzuigt.
En zo één voor één even aanpakken...
 

gehaktbal

Forumguru
Nieuwe ingebouwd en werkt weer als perfect! Ben voor een goedkope van Ridex gegaan waarbij ik de weerstand heb overgebouwd. Zowel pasvorm als kwaliteit zijn eigenlijk identiek aan origineel. En nee, ik heb geen aandelen bij Autodoc. Eigenlijk heb ik zelfs een pleurishekel aan die webshop, maar deze was prijstechnisch wel erg veel interessanter.

In/uitbouwen ging gelijk aan het yt filmpje hier onder, behalve dat mijn unit slechts met 1 schroef vast zat en draaiend uit zijn klemmen kwam.



In de doos

8DC0351D-8381-4DBC-BFFB-6DD90CEF23A2.jpeg

Links oud, rechts nieuw

4C95AD46-34F8-4030-9B3E-BA475834618C.jpeg
 
Bovenaan Onderaan