Gekraak vering bij oprijden oprit

Jessedew

Senior Member
Hallo allen,

Sinds kort in het bezit van een Octavia 3 Combi uit 2013 met 136.000 km op de klok (met 6 maanden garantie)

Als ik mijn oprit oprij om te parkeren, dat is een afgeschuind stuk stoep, dan krijgt de voor vering het uiteraard te verduren, omdat de motor voorin ligt en ik achteruit parkeer.

Ik hoor dan gekraak, gerommel voor, lijkt mij aan de vering liggen.

Is dit een bekend iets? Iemand hier weleens wat aan gehad, wat zou het kunnen zijn? Wil eventueel natuurlijk aanspraak maken op de garantie, maar moet ik wel wat concreter weten wat het is.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Alvast bedankt.
 

Pendragon

Forumguru
Ja, bekend probleem en niet alleen bij de O3. Het zijn de rubbers die kraken. Ik heb het vorig jaar door de dealer in laten 'vetten', was toen helemaal weg, maar nu met het koudere/natte weer is het weer terug.
 

Jessedew

Senior Member
okee, dus er is niets aan te doen, in de zin van aanspraak maken op garantie bijvoorbeeld? Als het weer terug komt en geen kwaad kan heb ik namelijk ook weinig zin om er iets aan te laten doen. Maar stel het zijn de schokbrekers (zijn het niet vermoed ik) dan zouden die bijv. vervangen moeten worden.
 

AGTon

Forumguru
Dat heb ik tot nu toe met al mijn skoda's gehad. Iedere keer denk ik, dat kan toch beter, maar het is wat het is.
 

Rickb

Lid
Volgens de dealer hebben alle auto's uit de VAG stallen dit probleem. Ik heb het in ieder geval ook inderdaad. Vervangen van het een of ander zou geen nut hebben.

Ik heb dit ook gemeld in de garantieperiode namelijk, (de garantie was niet van de dealer maar de leasemaatschappij waar ik de auto gekocht had), maar het was / is dus niet te verhelpen (hooguit tijdelijk).
 

Jessedew

Senior Member
Volgens de dealer hebben alle auto's uit de VAG stallen dit probleem. Ik heb het in ieder geval ook inderdaad. Vervangen van het een of ander zou geen nut hebben.

Ik heb dit ook gemeld in de garantieperiode namelijk, (de garantie was niet van de dealer maar de leasemaatschappij waar ik de auto gekocht had), maar het was / is dus niet te verhelpen (hooguit tijdelijk).
Je bedoelt leaseplan waarschijnlijk? Komt die van mij vandaan namelijk;)
 

Jappa

Lid
Ik heb het zelfde bij mijn O3. Van de week is die op de brug geweest om alles na te lopen. Geen afwijkingen geconstateerd en ook specifiek de schokdempers nagelopen.

Mijn Mazda 3 hiervoor had hetzelfde issue en daar heb ik zes jaar mee gereden zonder ptoblemen. Maar ook het gekraak bij op en af van oprit en op dommige drempels.
 
Bovenaan Onderaan