SuperBmanTSI
Nieuw lid
Beste forumleden,
Ik lees al enige tijd mee en heb heel veel informatie kunnen gebruiken. Maar nu wil ik zelf ook een vraag stellen, aangezien ik hier via de zoekfunctie niet veel over heb kunnen vinden. Ik weet dat het wordt gewaardeerd om mij even voor te stellen, dus bij deze:
Voorheen reed ik een lease-308 SW, maar de ruimte viel toch tegen. Met een kleine meid van 1 gaat er toch veel meer mee dan verwacht, met name op vakantie. Ook achterin viel de ruimte in de 308 gewoon tegen. Toen de mogelijkheid ontstond om de 308 SW om te ruilen voor een (in de bijtelling goedkope) elektrische leaseauto heb ik dit gedaan zodat we een grotere 2e auto konden aanschaffen. Vervolgens begon de zoektocht naar een ruime auto, waarbij voor mij enigszins verrassend de Superb als winnaar uit de bus kwam. In eerste instantie was dit een 1.4 TSI uit 2011, maar na enkele problemen deze toch ingeruild voor een 2015 1.6 TDI uit 2015 met 150.000 km. Een van de laatste Superb 2's dus. De auto bevalt echt heel goed, zoveel ruimte en comfort!
Dan de 'problemen'. Na aanschaf bleek dat het schakelen naar 1 en vooral naar de achteruit wat moeizaam ging. Vooral schakelen naar de achteruit ging gepaard met gekraak. Gelukkig is de auto gekocht met 6 maanden garantie en na melden van de klacht is hier serieus mee omgegaan door de garage. Na diagnose bleek de koppeling niet meer helemaal fris, en is deze onder garantie compleet vervangen. Het vliegwiel bleek na inspectie nog in prima staat, en daarbij bleek het ook nog een vast vliegwiel zoals al was aangegeven door het onderdelen-programma.
Echter, ook na vervanging van de koppeling kraakt de versnellingsbak bij het schakelen naar de achteruit. Dit gebeurt vooral bij warme motor. Nu vraag ik mij af: is dit een zogenaamde producteigenschap of is er iets anders aan de hand? En wat zou dat kunnen zijn?
Ik lees al enige tijd mee en heb heel veel informatie kunnen gebruiken. Maar nu wil ik zelf ook een vraag stellen, aangezien ik hier via de zoekfunctie niet veel over heb kunnen vinden. Ik weet dat het wordt gewaardeerd om mij even voor te stellen, dus bij deze:
Voorheen reed ik een lease-308 SW, maar de ruimte viel toch tegen. Met een kleine meid van 1 gaat er toch veel meer mee dan verwacht, met name op vakantie. Ook achterin viel de ruimte in de 308 gewoon tegen. Toen de mogelijkheid ontstond om de 308 SW om te ruilen voor een (in de bijtelling goedkope) elektrische leaseauto heb ik dit gedaan zodat we een grotere 2e auto konden aanschaffen. Vervolgens begon de zoektocht naar een ruime auto, waarbij voor mij enigszins verrassend de Superb als winnaar uit de bus kwam. In eerste instantie was dit een 1.4 TSI uit 2011, maar na enkele problemen deze toch ingeruild voor een 2015 1.6 TDI uit 2015 met 150.000 km. Een van de laatste Superb 2's dus. De auto bevalt echt heel goed, zoveel ruimte en comfort!
Dan de 'problemen'. Na aanschaf bleek dat het schakelen naar 1 en vooral naar de achteruit wat moeizaam ging. Vooral schakelen naar de achteruit ging gepaard met gekraak. Gelukkig is de auto gekocht met 6 maanden garantie en na melden van de klacht is hier serieus mee omgegaan door de garage. Na diagnose bleek de koppeling niet meer helemaal fris, en is deze onder garantie compleet vervangen. Het vliegwiel bleek na inspectie nog in prima staat, en daarbij bleek het ook nog een vast vliegwiel zoals al was aangegeven door het onderdelen-programma.
Echter, ook na vervanging van de koppeling kraakt de versnellingsbak bij het schakelen naar de achteruit. Dit gebeurt vooral bij warme motor. Nu vraag ik mij af: is dit een zogenaamde producteigenschap of is er iets anders aan de hand? En wat zou dat kunnen zijn?