Gegevens op warmtewerende voorruit

kleine heino

Senior Member
Hallo forumleden,

Bijgevoegd een foto van de gegevens op de voorruit van een Skoda karoq die volgens de PR lijst een warmtewerende voorruit heeft. Nu vraag ik me af of dat kenmerk in de gegevens op de voorruit beschreven staat? Of is er een andere manier/wijze waarop je kan controleren dat de ruit warmtewerend is?

Wellicht is er een forumlid die weet wat de codes op de ruit betekenen?

Scherm­afbeelding 2024-09-27 om 19.47.25.png

Tees

Donateur
Heb je reden om te denken dat ie niet warmtewerend is? Als het op de PR-code lijst staat en het is een originele (af-fabriek) ruit, zou t heel gek zijn als dat niet klopt.
Bij veel autos kan je trouwens een gekleurde weerspiegeling (vaak paars of groen) zien van de buitenkant uit. Zeker met een gepolariseerde zonnebril op. Volgens mij is dat de warmtewerende laag/coating.

sietse235

Actief lid
Ik heb deze zomer men voorruit moeten vervangen. Heb ook een warmtewerende voorruit....er zou IR moeten bijstaan( hebben ze mij gezegd id garage) Check google eventjes?

Laatst bewerkt:

kleine heino

Senior Member
Heb je reden om te denken dat ie niet warmtewerend is? Als het op de PR-code lijst staat en het is een originele (af-fabriek) ruit, zou t heel gek zijn als dat niet klopt.
Bij veel autos kan je trouwens een gekleurde weerspiegeling (vaak paars of groen) zien van de buitenkant uit. Zeker met een gepolariseerde zonnebril op. Volgens mij is dat de warmtewerende laag/coating.
De reden is dat de ruit vervangen is en ik het wil controleren als wij de auto op gaan halen. Bedankt voor de tip!!

kleine heino

Senior Member
Ik heb deze zomer men voorruit moeten vervangen. Heb ook een warmtewerende voorruit....er zou IR moeten bijstaan( hebben ze mij gezegd id garage) Check google eventjes?
IR staat er niet bij, heb ik ook bij andere ruiten nog niet gezien overigens. Google levert helaas geen resultaat, daarom vraag ik het in forum.

FNaRK_02

Senior Member

How can you recognise an athermic windscreen?​

How can you tell if you have an athermic windscreen? There are various features by which you can recognise an athermic windscreen with the naked eye:

• By the violet, blue or petrol blue reflection characteristic of this type of glass;
  • By noting the thermometer icon usually placed above the windscreen wiper, in a corner of the athermic windscreen;
  • By noting the dotted lines which indicate the untreated part of the athermic zone of the windscreen, through which radio waves and infrared can pass.

Bovenaan Onderaan