Geen waxoyl, geen carwash, geen tijd...

Frank

Forumguru
En een shampoo-met-ingebouwde-wax als bv Turtle Wax - Extreme Nano Wash & Wax? Niet doen of wel doen?
 

Renzo4000

Forumguru
If something sounds too good to be true, it probably is...

Ik zou de Turtle Wax producten lekker laten voor wat het is. Wil je toch voor een snelle en simpele was/wax behandeling? Ik kan je dan van harte Poorboys slicks and suds autoshampoo aanraden. Zodra je de auto goed schoon hebt kan je met bijvoorbeeld Gyeon Q² Wetcoat een mooie beschermlaag aanbrengen. Simpelweg je auto insprayen (terwijl deze nog nat is) en vrijwel direct afspuiten met HD.

Persoonlijk zou ik je het volgende stappenplan aanraden :)

http://forum.carclean.nl/forum/disc...5988-volledig-exterieur-stappenplan-handmatig
 

Frank

Forumguru
Intussen besteld:

- Turtle Wax - Extreme Nano Wheel Clean
- Poorboys World - Super Slick & Suds
- Monello - Senza Acqua Drying Towel
- Monello - Wash Mitt
- Gyeon - Q² Wetcoat
 

Renzo4000

Forumguru
Mooi begin! Bereid jezelf voor op het detailersvirus!

:thumbsup:

Ps. Misschien meteen een quickdetailer mee bestellen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Poorboys spray and wipe en een setje goede mf doeken (tip: peluche verde trio).

Geloof me, je zal me dankbaar zijn:cheers:
 

Frank

Forumguru
En wanneer gebruik je die quickdetailer? als je geen tijd hebt om met water te wassen dan?
 

Renzo4000

Forumguru
Dat kan maar raad ik af, je loopt kans dat het vuil je lak fungeert als schuurpapier.

Beschrijving vd site:

Spray & Wipe is zeer multifunctioneel! Je kan het gebruiken als een detailerspray, glasreiniger, waterless wash of als glijmiddel voor klei. Het bevat geen wax of kunstmatige glans en kan probleemloos in de zon gebruikt worden, zonder dat het vlekken of strepen achterlaat! Spray & Wipe is dus ook een waterless wash; de makkelijkste manier om een voertuig krasvrij schoon te krijgen, zonder tuinslang, zeep of rotzooi! Spray & Wipe haalt probleemloos stof, vuil, watervlekken, zeemstrepen, ‘traffic film, verse teer, boomsappen en vogelpoep weg. Kan probleemloos gebruikt worden op alle lakken, inclusief metallic en blanke lakken. Maar ook op glas, chrome, velgen, gepolijst aluminium en alle andere, niet porzeuze, oppervlakken. Zowel binnen als buiten
.

Wil je toch wat extra's toevoegen aan je lak na het wassen, kijk dan eens naar poorboys qd+. Hier zit een beetje carnauba wax in. Je boost daarmee je huidige bescherming en je krijgt er een mooie diepe glans van!
 

Cordoba

Forumguru
H@RM Heb je ervaring met die Gyeon Wetcoat? Ik heb er wel aan gedacht als advies, maar had het idee dat het misschien net een stap te ver was voor de TS.
(ik heb er zelf geen ervaring mee)

@Gerke jouw suggestie, is dus precies wat ik bedoelde, al dan niet met hulp van de autobezitter zelf.

Spray&wipe kun je overigens ook prima gebruiken als lube bij het kleien.
 

Frank

Forumguru
Kleien en co gaat me te ver. Van tijd tot tijd een extra spray spuiten moet wel lukken :)

Bedankt allemaal voor de tips.
 

H@RM

Senior Member
@Cordoba
Heb ervaring met wetcoat. Het is echt zo makkelijk als dat ik het beschrijf. Zijn alleen een paar kleine regels waar de gebruiker zich aan dient te houden.
  1. Niet in de volle zon. Zeker niet op een donkere auto
  2. Overdaad schaat. Dus niet je halve fles leegspuiten op de auto
  3. Zorgen dat er geen spuitnevel dan wel spoelwater over de voorruit gaat. ruitenwissers kunnen een beetje gaan "stuiteren" net als bij clearvieuw en dat soort producten
Echt topspul voor mensen die niet te veel tijd aan het onderhouden van hun auto willen besteden en toch betaalbaar. Het is wat minder zuinig in gebruik als producten zoals Red mist, Reload en Cure. Maar daar heb je dan weer het gemak van.
 

Renzo4000

Forumguru
Kijk het voordeel van een auto 1 a 2 keer per jaar een goede detailbeurt geven is dat je tussentijds redelijk snel klaar bent met een handwas en hij weer staat te blinken als nieuw. Zojuist de auto weer gewassen, mini stappenplan:

1. Afspuiten
2. PB s&s in emmer + emmer afspoelen washmitt
3. Afspuiten
4. Drogen en nalopen met PB sw

Resultaat voor pakweg 45 min werk:

9eXNRCH.jpg
 
Bovenaan Onderaan