Geen waarschuwingsignaal (meer) bij open portier met lichten aan.

Goedemorgen,

Ik heb een skoda fabia II TSI 1.2 (2010) en nu merken we dat wanneer ik het portier open met de lichten aan, dat ik hier geen waarschuwinggeluidje (meer) voor krijg. We hebben nu al 2x keer een lege accu gehad. Dit is niet de bedoeling.

Mijn vragen zijn:

1. Hoe noem je dit waarschuwingssysteem, dan kan ik ook zelf verder zoeken op dit probleem.
2. Heeft dit systeem een aparte zekering? Kan het bijvoorbeeld een kapotte zekering zijn?
3. Heb je tips op het probleem verder te identificeren?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou in de trefwoordenlijst van het instructieboekje eens kijken bij bv Zekeringen, Waarschuwingen, Waarschuwingssignalen, Lichtzoemer e.d.
Verder zou het kunnen liggen aan de schakelaar die (ook) de binnenverlichting aanstuurt bij het openen van het portier, aan de bedrading, aan het zoemertje zelf, etc.
Ik heb mijn F2 al bijna 3 jaar niet meer dus kan het zelf helaas niet voor je nakijken.
 

Tees

Donateur
Ik zou het als eerste zoeken in het deurslot! Dit is typisch een symptoom van een defecte microswitch in het deurslot. Al kan het ook een van de zaken die @Canon-Eye noemt zijn, maar deursloten bij VAG (en dan vooral de bestuurdersdeur als meest gebruikte) zijn bekende probleemgevallen...

Maar of er dan een connectie is met een lege accu...geen idee...

Edit: als je een Maxidot hebt, zou er als het aan het deurslot ligt ook geen symbooltje deur open zichtbaar moeten worden. En qua connectie met de accu: bepaalde systemen worden pas uitgeschakeld als je de bestuurdersdeur opent óf na 30 min. Kan zijn dat daardoor iets je accu leegtrekt, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of dit niet toeval is en je óók een zwakke accu hebt die aan vervanging toe is.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Als je een lege accu krijgt daardoor dan zou je binnen verlichting altijd moeten branden. Normaal gezien brand het lampje dan ook niet meer met de deur open en daarmee geen zoemer. Ik verwacht daarom ook dat je deurslot defect is. Waarom de accu elke keer leeg is is de grote vraag. Misschien in de kofferbak het lampje wat blijft branden? En anders denk ik slechte accu en dus samenloop van omstandigheden
 
Bovenaan Onderaan