Geen toon meer

Remco28

Actief lid
Normaal als de temp. onder de 5 graden komt,dan hoor ik in mijn octavia een "ping" en zie ik de tem.aanduiding knipperen.
Dat knipperen doet hij nog steeds,maar ik hoor geen "ping" meer.
Hoe is dit bij jullie?
p.s. Ik heb maxidot /forum/images/graemlins/cool.gif
 

KMA

Lid
volgens mij hoor je de ping alleen maar als de temp. van 6 naar 5 gaat. Volgens mij blijft de temp. ook niet heel de tijd knipperen onder de 5 graden.
 
'k weet niet of ik hier mag meedoen
maar Golf4 zegt "ping" zodra temp van 5° naar 4° gaat.
knipperen = 3x & dan gedaan ...
 

Erikje

Actief lid
ach, ik rijd nu nog A4 en ik mag ook meedoen /forum/images/graemlins/winkie.gif Overigens verschijnt er op het centrale display van de A4 een mooi ijskristalletje vanaf 5 gr C.
 

higgy

Forumguru
Dat kristalletje verschijnt ook bij de Octavia. En de ping komt als ie van 5 naar 4 gaat, niet van 6 naar 5.
 
Die ping komt in onze Fabia ook als de tempteratuur van 5 naar 4 graden gaat.. En dan zie je ook zo'n ijskristalletje staan /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Potje

Actief lid
Ff muggenziften: van 4.5 naar 4 graden geeft mijn O2 een mooie "ping" en knippert een sterretje in de diplay naast de temperatuur.

Gek dat er een graad onderscheid zit in de verschillende O2's
 

AMBIO2

Actief lid
Bij mij idem als voorgaande schrijver.
En idd raar dat er verschil is tussen O2's /forum/images/graemlins/ahum.gif
 

ougie

Forumguru
Bij mij hoor je ping----pong, gevolgd door een lieftallige damesstem met de mededeling "Hier volgd een dienstmededeling, wil de bestuurder van een grijze Skoda Octavia met kenteken bla, bla, bla, zich ervan bewust worden dat de buiten temperatuur 4 graden of lager is. Het zou kunnen zijn dat zijn spoor en/of het spoor van zijn tegenligger glad is". Zo ik heb weer genoeg onzin geschreven, overigens bij mij is het ook een ping en na 3 keer knipperen is de aanduiding weer verdwenen. /forum/images/graemlins/ooo.gif
 

Remco28

Actief lid
Dus als ik het goed begrijp hoor je het alleen als de temp. van 5 naar 4 gaat?dus niet bijvoorbeeld van 2 naar 1 ofzo?
 

rickske

Actief lid
@remco28 dat is inderdaad zo alleen als die van 4.5 naar 4.0 graden gaat en verder pingt het niet meer als het b.v.b. van -3.5 naar -4.0 graden gaat.

Dus eigenlijk gaat de ping maar eenmalig,hoe laag de buitentemperatuur ook is
 
volgens mij heet t daarom ook een ice warner. dat ie aangeeft als je een bepaald temp. vak bereikt en zolang je daarin blijft of daalt hoeft ie niet meer te waarschuwen
 
Bovenaan Onderaan