Geen (standaard) slotbout meer bij LMV's?

Captain Hook

Forumguru
Vijf jaar geleden toen ik mijn nieuwe O2 kreeg met originele Skoda lichtmetalenvelgen, zaten er standaard slotbouten op de velgen. Met daarbij zo'n verloopstukje bij het boordgereedschap.

Bij mijn nieuwe auto (Roomster Scout) zitten ook af-fabriek LMV's onder. Maar geen slotbouten ...(meer). Is dit ook een vorm van bezuiniging heden ten dage? Hoe is jullie nieuwe Skoda afgeleverd? Had die standaard slotbouten op de LMV's zitten?

hemi24

Forumguru
Zijn inderdaad al een tijdje geleden uit het pakket geschrapt. Begin 2009 als ik me niet vergis...

Aangezien het dievengild goed is uitgerust, heb ik ook twijfels bij de schijnveiligheid die de slotbouten je geven...

Wasmachineman

Forumguru
Het zal toch niet?? Ja hoor, ook bij mij geen slotboutjes terwijl ze bij mij in 2007 er wel op zaten! Morgen krijg ik winterbanden en dan laat ik ze daar gelijk erop zetten!

clapton

Senior Member
Ook de Yeti is zonder slotbouten geleverd. Dus op zo'n grote hoop levert deze bezuiniging Skoda aardig wat op. Overigens werd mijn Honda ook niet met slotbouten afgeleverd daarmee lijkt Skoda de reguliere weg te bewandelen,

Klopt bij mij ook niet..
Heb McGard slotbouten gekocht en moet nu voor de winterbanden weer een ander setje McGard aanschaffen.

De slotbouten die voorheen bij de Skoda werden geleverd hadden deze ook een unieke sleutel of een algemene?

Jan
Yeti 1.8 Ambition min

Hier ook geen slotbouten op de Octavia met 17" Pallas velgen. Ook modeljaar 2010. Ik wil ze wel graag gaan aanschaffen maar welke maat heb ik nodig? Kop is 17, zoveel weet ik dan nog wel...maar dan. Welke lengte? Welke dikte?

Captain Hook

Forumguru
@FrankS: de Skoda dealer verkoopt hier setjes voor. Staat in de standaard accessoire folder.
Of je gaat naar de plaatselijke automaterialen handel. Draait ff één bout eruit (kan makkelijk), loopt naar binnen en zegt "hier wil ik een slotbout voor" :smiley29:

Wasmachineman

Forumguru
@FrankS: ik heb ook Pallas en gisteren hebben ze winterbanden eromheen gelegd met slotbouten erbij!
Op de verpakking staat: "M14 x 1.5 28018 su" van McGard
www.mcgard.de
cs@mcgard.de

prijs weet ik niet (want leasemy betaalt) maar lag rond de 45 euro volgens horen zeggen bij de Euromaster.

Captain Hook

Forumguru
Wel goed opletten dat je de juiste uitvoering neemt.
Dus vlak konisch, bol konisch of hol konisch, afhankelijk van de gebruikte velgen.

Is wel zo, maar wil me graag óók orienteren op het web, dan is het gewoon handiger de maat te weten. Ben niet heel technisch, maar heb toch wel het idee dat een bout eruit draaien om te laten zien via het web niet gaat werken :shocked:.

@ Wasmachineman: Thnx! :aangenaam:

[MODERATORBREAK]
niet onnodig quoten a.u.b.[/MODERATORBREAK]

Wimus

Actief lid
Bij mij zaten ze er ook niet standaard bij, maar zijn er door de dealer GRATIS bijgedaan !

Wasmachineman

Forumguru
Keurige actie van de dealer Wimus!:laugh:
De dealer had nog wat ruimte over ergens om jou niet het vel over je oren te trekken!:1884:

Constant

Erelid
Het zal toch niet?? Ja hoor, ook bij mij geen slotboutjes terwijl ze bij mij in 2007 er wel op zaten! Morgen krijg ik winterbanden en dan laat ik ze daar gelijk erop zetten!
Geen gein, LM velgen met winterbanden lijken gewilder voor diefstal dan met zomerbanden. Die indruk kreeg ik door diefstallen van de velgen van voormalige collega's.

Bovenaan Onderaan