geen ruitewissers pinkers

tony1

Nieuw lid
beste ik ben in bezit van octavia1u2 tdi. enkele dagen geleden had ik opeens geen pinkers ruitewissers dimlichten meer bij nader kijken was een kabel van contakt doorgebrand deze is hersteld en dimlichten gaan nu. . maar ventilator ruitwissers en pinkers werken nog niet iemand een gedacht grt tony
 

Gbn

Actief lid
Octavia 1u2 - mogelijk dat je richting aanwijzers het niet doen omdat het contactblokje achter je contactslot niet meer 100% ok is.
dit was een issue met de Golf 4 generatie, waar deze Octavia 1u2 ook onder valt.
Aangezien je daar ook al een kabel doorgebrand hebt gehad, zou ik het daar ook verder zoeken.

Gerard
 

tony1

Nieuw lid
de zekeringen heb ik gecontroleerd, deze waren oke
ik heb een vermoeden dat er een probleem zit bij de relays die de ruitenwissers pinkers en dimlichten uitschakelen tijdens het starten

dus mijn vraag is hoe ik de identificeer welke relay problemen veroorzaakt en waar deze zich bevind
 

Tees

Donateur
Volgens mij zit het relais voor de richtingaanwijzers (pinkers ;)) aan de onderkant van de stuurkolom. Ruitenwisser weet ik niet uit mn hoofd, maar mogelijk ook daar. Dimlichten worden volgens mij niet geregeld met een relais.
 

tony1

Nieuw lid
Volgens mij zit het relais voor de richtingaanwijzers (pinkers ;)) aan de onderkant van de stuurkolom. Ruitenwisser weet ik niet uit mn hoofd, maar mogelijk ook daar. Dimlichten worden volgens mij niet geregeld met een relais.
ik heb de relays inderdaad onder de stuurkolom gevonden en moet enkel nog weten welke relay verantwoordelijk is voor het uitschakelen (van ruitenwissers, kachelventilator pinkers etc) tijdens het starten

kunt u mij deze relay aantonen op de foto
 

Bijlagen

  • AA2646F5-E199-4B8A-A09B-9AB87F641734.jpeg
    AA2646F5-E199-4B8A-A09B-9AB87F641734.jpeg
    647,5 KB · Weergaven: 12
  • 7D6A368F-DFFB-41CB-830E-235CE78CAD0B.jpeg
    7D6A368F-DFFB-41CB-830E-235CE78CAD0B.jpeg
    631,5 KB · Weergaven: 11

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zit het relais voor de richtingaanwijzers (pinkers ;)) aan de onderkant van de stuurkolom. Ruitenwisser weet ik niet uit mn hoofd, maar mogelijk ook daar. Dimlichten worden volgens mij niet geregeld met een relais.
Voor richtingaanwijzers/alarmlichten zit bij veel modellen het relais ook direct achter de schakelaar, dat is een kwestie van schakelaar alarmlichten loshalen, relaisblokje er af en een goed relais er op en testen. Mijn idee is dat hier wat anders of veel meer aan de hand is, dat zou bijvoorbeeld een fout in het contactslot (met bijbehorende contacten/relais) kunnen zijn, maar bijvoorbeeld ook een zekering op de accu, of ergens een slechte verbinding in een multistekker, of een slechte massa voor de zaken die problemen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan