Columbus Geen internet op telefoon bij bluetooth connectie

andrehj

Forumguru
Als je nou eens zou beginnen met een duidelijke probleemomschrijving en het overvloedige gebruik van smileys zou beperken, dan wordt de kans op een bruikbaar antwoord allicht groter.
 

Octaaf

Forumguru
Ik zal het probereb:

Hebben 2 weken geleden een SSC2 (bj 2012) aangeschaft. Ben dus nog van alles aan het uitzoeken.

Hebben een amundsen+ systeem. Met module onder de bijrijdersstoel. 3C8 035 730 C.

Mijn vrouw rijdt er tot nu toe het meeste in. Zij heeft een Samsung s6 en klaagt dat de telefoon wel gekoppeld wordt, dat bellen en gebeld worden ook kan. maar dat dan haar internet geblokkeerd wordt. Dus geen mails ontvangen, whatsapp etc.

Ik dacht dat de module misschien verouderd was. Maar jouw reactie is het tegenovergestelde. Lees in het boekje wel op RSAP enzo, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Hoop dat jij iets kan delen, waar ik zou kunnen beginnen met kijken om dingen aan te passen/controleren. Bedankt alvast!
 

kansberg

Forumguru
@Octaaf : In mijn Superb zit een 7P6 035 730C module en Columbus entertainment. Hiermee, i.c.m. de Samsung Note 4 geen problemen met betrekking tot internet tijden bluetooth koppeling. Wellicht is dit een ander type module dan geschikt is voor de Admunsen. Dit ter info, wellicht zijn er forummers die hier wat mee kunnen.
 

Bakkertje

Forumguru
@Octaaf je vrouw zou even de manier waarop de telefoon gekoppeld is aan moeten passen van RSAP naar HFP. Daar heb ik eerder al een stukje manual voor gepost.
 

andrehj

Forumguru
Hebben een amundsen+ systeem. Met module onder de bijrijdersstoel. 3C8 035 730 C.

Mijn vrouw rijdt er tot nu toe het meeste in. Zij heeft een Samsung s6 en klaagt dat de telefoon wel gekoppeld wordt, dat bellen en gebeld worden ook kan. maar dat dan haar internet geblokkeerd wordt. Dus geen mails ontvangen, whatsapp etc.
Ik dacht dat de module misschien verouderd was. Maar jouw reactie is het tegenovergestelde. Lees in het boekje wel op RSAP enzo, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.
Hoop dat jij iets kan delen, waar ik zou kunnen beginnen met kijken om dingen aan te passen/controleren. Bedankt alvast!
Het goede antwoord is al door @Bakkertje gegeven. Je kunt via de maxidot omschakelen naar HFP (maar ik weet niet of dat onthouden wordt) en wellicht ook via je telefoon (sim toegang weigeren?)
Overigens is het voor de verkeersveiligheid best een vooruitgang dat mail en whatsapp niet werken tijdens het rijden...
 
Bovenaan Onderaan