Geen grap, echt waar.....

Zwolly

Actief lid
ook dat is apart, zeker omdat volgens mij Skoda's worden afgeleverd met Continental banden....(uiteraard niet af-fabriek, deze worden omgewisseld bij PON heb ik mij laten vertellen....)
 
ook dat is apart, zeker omdat volgens mij Skoda's worden afgeleverd met Continental banden....(uiteraard niet af-fabriek, deze worden omgewisseld bij PON heb ik mij laten vertellen....)

Skoda-banden worden tegenwoordig niet meer omgewisseld in Leusden. Alleen VW en Audi gaan op dit moment door de "bandenomwisselcentrale"

Kan binnenkort weer anders zijn natuurlijk.
 

Zwolly

Actief lid
Ik heb 'm ondertussen nu dik 2 weken en er ruim 2800km op zitten
Tot nu toe met een gemiddelde van 15km/l

En dan eindelijk zoals al veeeeeeeel eerder beloofd een aantal foto's...
 

Bijlagen

  • Zwolly_1.jpg
    Zwolly_1.jpg
    19,9 KB · Weergaven: 54
  • Zwolly_2.jpg
    Zwolly_2.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 56
  • Zwolly_3.jpg
    Zwolly_3.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 43
  • Zwolly_4.jpg
    Zwolly_4.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 38
  • Zwolly_5.jpg
    Zwolly_5.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 37
Mooie kleur auto hoor, die zie je niet zoveel rijden! Maar 15km\liter is wel goed. Ik heb er nu 1350 km opzitten in ruim een week maar kom gemiddeld uit op 13,7km\liter. Ik rij ongeveer de helft snelweg en de andere helft bebouwde kom.
 

Zwolly

Actief lid
Ik rij voornamelijk veel snelweg en dan vooral op de cc...
En vaak dan ook zo'n 130-140km/h.
Mijn rijstijl is niet bepaald "sloom" of "weekendrijder", dus die 15km/l is zeer goed qua omstandigheden...
 
Apart, ik heb er Bridgestones Turanza onder gekregen.

En hoe bevallen de Bridgestones?

De andere berichten bevestigen in ieder geval mijn ervaringen met de Conti's onder mijn Seat's. Ik zit hier fingers crossed dat er geen Conti's onder de Skoda zitten.
 

corsaar

Senior Member
Rij je dan veel in duitsland ? In Nederland houd het toch op bij 120 km/u
Of neem je telkens het risico van een bon ?
 

Zwolly

Actief lid
Nee, voornamelijk noord en midden nederland...
veel vuldig in de berm kijken doet ook wonderen...
even afkloppen, maar ben in de afgelopen 3jaar 2x beboet wegens foutparkeren maar niet voor hard rijden....ondanks dus dat mn snelheid boven de 120km/h ligt...
op een gegeven moment ken je de plekken
 

Gieliovd

Forumguru
Je kent de plekken en je bent je er bewust van.

Ik ben in 6 jaar tijd en zo'n 200.000 km nog maar één keer beboet voor 4 km ofzo, bij een trajectcontrole. Toch rij ik eigenlijk consequent 10 tot 20 km/h te hard.

Eigenlijk betekent dit in praktijk vaak meerijden met het "snelle" verkeer op de linkerbaan.

Kijk, hard rijden is geen kunst, dat zeker. Gewoon gas geven. Maar snel rijden en anticiperen is leuk.

En buiten dat, in veel auto's is 130 op de teller net 122 ofzo in het "echt".
 

Zwolly

Actief lid
Vandaag even van Groningen via Duitsland naar Hengelo gereden...
Even de snelheid geproefd op de snelweg 31...
Toch nog eventjes de 208km/h aangetikt, moest toen op de rem voor een vrachtauto die ging inhalen, maar moet zeggen dat ik nog wel wat over had al was dat niet veel.....en het verbaasde mij met wat voor een gemak ik die 208 haalde
 

lock

Actief lid
en dan voor de 1.2. Volgends mij moeten ze de boekje veranderen daar stat echt 192 kmp in. :)
Waren dit de km op teller of gps?
 

corsaar

Senior Member
Hmmmnnn 208 km met een 1.2 tsi getuned ? wind mee of een afwijking in de teller,
het voordeel van de twijfel.
 

Zwolly

Actief lid
het was een vlak stuk weg, niets getuned, windstil....
wel had ik het zonnetje mee van achter .....
en het waren de km's op het maxidot...
 
Bovenaan Onderaan