Geen geluid meer via Android Auto bij Spotify

Hoi,

IK weet niet of dit al eens ergens voorbij is gekomen, maar ik kan er niets over vinden.

Sinds kort gaat het geluid van Spotify, bij gebruik van Android Auto, alleen nog maar over de telefoon. IK kan in het menu op het scherm in de auto wel gewoon kiezen dat ik spotify wil gebruiken, kan ook gewoon een lijst kiezen, maar het geluid gaat vervolgens via de telefoon ipv over de speakers van de auto.

Android Auto is uptodate, spotify heb ik al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat helpt ook niet. Vreemde is dat het dus wel gewerkt heeft. Ook mijn telefoon, Samsung Galaxy S10 is uptodate. Android versie op de telefoon is 11, daarmee kan ik Android Auto niet verwijderen en opnieuw installeren, alleen updates weggooien en opnieuw updaten.


Nog vreemder is wanneer ik mijn oude telefoon pak, Android Auto installeer daarop het daar wel mee werkt.
Iemand een idee?
 

elephtera

Forumguru
Ik heb het probleem ook gehad , niet alleen met Spotify over Android car maar ook gewoon met Bluetooth. Heb je toevallig 2 toestellen gekoppeld? Of kunnen er bij het weggaan 2 koppelen (bijvoorbeeld die van je partner die binnen ligt)?

Er kan maar 1 toestel tegelijk audio streamen naar de carkit. Bellen kan wel zonder problemen vanaf beide.

Oplossing is dacht ik of bij media wisselen van device. Of bij de toestel instellingen zorgen dat het muziek vinkje bij de juiste telefoon staat. Ja ook bij Android car over de usb
 
Ik heb het probleem ook gehad , niet alleen met Spotify over Android car maar ook gewoon met Bluetooth. Heb je toevallig 2 toestellen gekoppeld? Of kunnen er bij het weggaan 2 koppelen (bijvoorbeeld die van je partner die binnen ligt)?

Er kan maar 1 toestel tegelijk audio streamen naar de carkit. Bellen kan wel zonder problemen vanaf beide.

Oplossing is dacht ik of bij media wisselen van device. Of bij de toestel instellingen zorgen dat het muziek vinkje bij de juiste telefoon staat. Ja ook bij Android car over de usb

Zijn wel 2 toestellen gekoppeld, maar als ik de USB gebruik, ontkoppelt de 2 telefoon automatisch. Toen alles werkte waren er ook gewoon 2 gekoppeld. IK zal het muziekvinkje nog wel eens controleren.
 

Lizden

Senior Member
Bij je Bluetooth op je telefoon apparaat instellingen wissen en opnieuw aankoppelen. Bij iPhone staat vergeet dit apparaat.
 
Heb je de radio al gereset? Aan/Uit-knop net zo lang ingedrukt houden (+10 seconden) tot hij gaat herstarten? Ik heb maandelijks dit soort rariteiten die ik hiermee 'oplos'.
Reset heeft geen effect. Had ik niet vermeld, maar ook dat had ik al gedaan. Zoals gezegd, vreemde is dat het met een ander Samsung toestel met Android dus wel werkt.
 
Opgelost :yeah:.
Maar wat het nu was.... geen idee. Alles losgekoppeld, alle verbindingen verwijderd en opnieuw alles verbonden, maar hielp nog niet.
Vervolgens in het rechtenmenu van Android Auto wat bekeken en 2 geblokkeerde rechten (wat altijd al zo stond) vrij proberen te geven, hiermee werd verbinding met de auto verbroken en daarna opnieuw verbonden. Nog niets. Vervolgens kijk ik welke rechten er allemaal zijn, zie er staan die met Bluetooth te maken hebben, klik er 1 aan (krijgt alleen wat info te lezen) en vervolgens werkt het ineens. Rara politiepet..... maar het werkt weer dus.
 
Bovenaan Onderaan