Geen gebiedsgegevens beschikbaar

ErikvW

Nieuw lid
Ik ben nu op vakantie in Frankrijk en de navigatie zegt de hele tijd geen gebiedsgegevens beschikbaar. Ik heb online infotainment en care Connect afgesloten. Kan ik hier op 1 of andere manier de kaart van Frankrijk erop krijgen of kan dat alleen thuis via de wifi? De auto heeft software 1804 en navigatiedatabase 25.1 groeten vanuit een regenachtig Frankrijk.

Bijlagen

• IMG_1015.jpeg
    IMG_1015.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 37

ErikvW

Nieuw lid
Bedankt voor je antwoord. Dan navigeer ik hier wel via CarPlay en dan zal ik thuis eens langs de dealer gaan.

hemi24

Forumguru
Is de info-/service- en noodoproep wel beschikbaar? Ik heb het idee dat je auto niet online is.
Al zou het witte wereldbolletje dit wel suggereren…

EdK

Forumguru
Krijg je wel de kaart te zien en klopt dan de lokatie op kaart met waar je bent ?
Zoniet dan kan het ook zomaar zijn dat je GPS antenne naar den knoppe is... :pieker:

ErikvW

Nieuw lid
@hemi24, sos knopje brand gewoon groen dus ik denk dat hij wel online is. @EdK ik krijg wel een kaart te zien en hij weet ook waar ik ben, alleen weet hij alleen de hoofdwegen en hij kan geen route berekenen.

EdK

Forumguru
Klinkt als vloegel als je kaartmateriaal voor de benelux op je GPS had en je buiten de benelux kwam dan had je ook alleen de hoofdwegen nog maar en kon je ook geen route er naar toe plannen / berekenen.

EdK

Forumguru
On air doe ik alleen nog kaart update.
Alle andere on air dingen heb ik niet verlengd toen deze niet meer gratis waren.
Maar krijg dus netjes me kaart updates binnen en de navi werkt ook gewoon naar behoren ( afkloppen )

canth

Actief lid
Ik had hetzelfde toen ik een paar weken geleden door Denemarken reed. Maar in Zweden werkte alles weer perfect. Omdat ik toch alleen maar android auto gebruik was het enige dat ik hier van merkte dat er geen maximum snelheden in mijn Skoda scherm zichtbaar was. En aangezien ik alleen maar op de snelweg heb gereden heb ik geen last gehad van andere zaken, zoals het niet tijdig remmen voor rotondes. Wel raar dat sommige landen niet goed in het systeem lijken te staan. Ik heb overigens het kaart abonnement niet verlengd, dat is afgelopen mei gestopt.

ErikvW

Nieuw lid
Wellicht zit je gewoon in een gebied met beperkt mobiel bereik? Eens de auto aan de wifi hangen?
Ik zal eens kijken of ik de auto op de wifi van de camping kan krijgen. Ik had gister tijdens een lange rit wel in 1 keer weer verkeersbordherkenning voor ongeveer een kwartier.

Rallye

Forumguru
Verkeersbordherkenning, via de camera dus of een melding van de kaart? Want de eerste soort meldingen zou niets met je kaart te maken moeten hebben.......

ErikvW

Nieuw lid
Ik bedoel de verkeersborden die hij laat zien in het hud. Dat werkt hier in Frankrijk ook niet behalve dat kwartiertje van gister. Ook geeft hij een melding dat de acc beperkt beschikbaar is terwijl hij wel gewoon lijkt te werken. Ik heb de auto nu via hotspot van mijn telefoon verbonden met wifi dus misschien gaat hij nog wat downloaden.

Rallye

Forumguru
ACC beperkt beschikbaar? Of het automatisch vaart minderen en versnellen als de ACC aan staat (want dat gaat op basis van de kaart)?

ErikvW

Nieuw lid
ACC werkt gewoon alleen houdt het geen rekening met verkeersborden en rotondes enzo. 1 nachtje aan de hotspot van mijn telefoon heeft niet geholpen.

Bovenaan Onderaan