Geen DSG 7 op 1.8TSI

Octavia32

Forumguru
Vandaag heb ik de configuratie via skoda.nl gedaan deze werd dan weer doorgelinkt naar de Tsjechische site. Wat een ongelofelijk coole auto is dit zeg. Ik ben voor €32000 klaar en heb ik een bomvolle auto maar goed daar gaat het niet om. Dus wat mij opviel is dat ik dus via de configurator wel een 1.8TSI met DSG-7 kan selecteren terwijl deze dus hier in Nederland niet op de prijslijst staat.
 

Darkside

Forumguru
De officiele prijslijst en optie lijst voor de O3 is nog niet bekend volgens mij.
Zo kan je de 1.2 niet met DSG bestellen. En komt deze waarschijnlijk wel in nederland beschikbaar volgens de geruchten.
5 maart worden volgens mij alle prijzen en uitvoeringen bekend. Dan zie je meteen of de 1.8 ook in nederland met DSG geleverd gaat worden (wat ik overigens wel verwacht)
 

Darkside

Forumguru
Ik zie het nu. De 1.8 heeft 250nn trekkracht. Dit is precies het limiet van wat de DSG-7 aan kan.
In het verleden is de 1.8 volgens mij gewoon altijd geleverd met een DSG-7 bak.
Ik verwacht dan ook dat het een type fout is. En dat de 1.8 nog steeds met dsg-7 geleverd word.
 

andrehj

Forumguru
Is redelijk zeker een typfout, want op de Skoda sites van andere landen staat wel gewoon DSG-7. En gezien het verbruik moet dat ook wel, want een DSG-6 geeft normaliter een iets hoger verbruik dan een handbak.
 

Octavia32

Forumguru
Nou dat vind ik dan knap slordig, en inderdaad ik heb bij duitsland,Global en Tjechie de configurator gedaan en inderdaad daar spreekt men over 7 DSG.Voor wat betreft koppel is 250nM grens ook niet meer kijk maar eens bij Audi of bij de DSG dokter daar gaan de koppels ruim over 250Nm.

Hoe dan ook dat neemt niet weg dat dit echt de mooiste Octavia is tot nu toe zoals ze bij OPEL zeggen de beste auto die we ooit gemaakt hebben.
 

Fean

Forumguru
ik vind het sowieso wat lafjes dat de 1.8 hetzelfde aantal Nm heeft als de 1.4.

40pk meer maar geen Nm erbij...het draait juist om de Nm.. wel is het 250Nm vanaf 1250rpm ipv 1500rpm

Voor die prijs en 25% bijtelling en dan vinden ze het gek dat 1.8% een 1.8 is binnen NL?
 

hemi24

Forumguru
Nou dat vind ik dan knap slordig, en inderdaad ik heb bij duitsland,Global en Tjechie de configurator gedaan en inderdaad daar spreekt men over 7 DSG.Voor wat betreft koppel is 250nM grens ook niet meer kijk maar eens bij Audi of bij de DSG dokter daar gaan de koppels ruim over 250Nm.

Haal je de DSG7 niet door elkaar: Audi levert inderdaad eentje die meer dan 250 Mm mag hebben, maar deze is voor motoren in lengterichting... (en geschikt voor AWD). Daarnaast is er nog een versie die ook in de Transporter wordt gebruikt...
 

Octavia32

Forumguru
Kopie van website www.dsgdokter.nl

Koppelbegrenzer DSG 7-traps '07-'12 DSG-dokter (TVS) heeft als eerste de 7-traps DSG software weten aan te passen.

De koppeling en vibratie problemen behoren sindsdien tot het verleden, evenals het ondertoeren probleem.

Nu is er weer een primeur!

Het probleem was de chiptuning. Er was maar een zeer beperkte tuning mogelijk vanwege de softwarematige koppelbegrenzers. Nu is het mogelijk uw TDI of TSI een riant koppel te geven, tot wel 350Nm. De begrenzers staan fabrieksaf op 235 tot 290Nm, afhankelijk van de DSG software versie.

Voorbeeld: 1.8TSI fabrieksaf 160pk/240Nm, na tuning 225pk/345Nm. Met vermogensrapporten aantoonbaar.
 

Fean

Forumguru
Kopie van website www.dsgdokter.nl

Koppelbegrenzer DSG 7-traps '07-'12 DSG-dokter (TVS) heeft als eerste de 7-traps DSG software weten aan te passen.

De koppeling en vibratie problemen behoren sindsdien tot het verleden, evenals het ondertoeren probleem.

Nu is er weer een primeur!

Het probleem was de chiptuning. Er was maar een zeer beperkte tuning mogelijk vanwege de softwarematige koppelbegrenzers. Nu is het mogelijk uw TDI of TSI een riant koppel te geven, tot wel 350Nm. De begrenzers staan fabrieksaf op 235 tot 290Nm, afhankelijk van de DSG software versie.

Voorbeeld: 1.8TSI fabrieksaf 160pk/240Nm, na tuning 225pk/345Nm. Met vermogensrapporten aantoonbaar.

Lekker... maar er zit niet voor niets een koppelbegrenser op... dat doet men in de fabriek niets voor niets. Je kan er wel 400Nm in pompen... dit zegt natuurlijk niets over de betrouwbaarheid en dit is nu juist waar het om draait, vooral de 1.8. Overigens is het 250nm ipv 240nm.
 

Noord26

Forumguru
De opbouw naar dit maximale koppel is veel belangrijker tegen slijtage als de maximale waarde. In 1 keer 400NM+ erop los laten is vragen op problemen.
 
Bovenaan Onderaan