Geen DAB+??

amukar

Lid
Het verbaasde me dat de radio van mijn nieuwe Enyaq geen DAB+ heeft. Tenzij ik een domme fout maak. DAB heeft hij wel, maar de nationale zenders zitten op DAB+. Ik dacht ook, dat DAB+ van de EU verplicht DAB+ moeten hebben en dat al sinds 2020. Iemand een idee hierover?

Bakkertje

Forumguru
DAB+ is vanaf 2013 de standaard in Europa, dus lijkt me sterk dat de Enyaq dat niet zou ondersteunen..?

Kun je zenders als NPO Radio 5, KINK of Sublime, ontvangen? Die zouden alleen via DAB+ uitgezonden worden in Nederland.

Rallye

Forumguru
DAB bestaat niet meer. Zowel je ontvanger als de zender zijn DAB+. Volgens mij heeft Nederland nooit DAB gehad, maar zijn we gelijk met + begonnen. De UK heeft wel DAB gehad en is later overgestapt op +.

amukar

Lid
Hier in Vlaanderen was DAB wel uitgerold. De grote (landelijke) zenders komen in de Enyaq niet in beeld als ik een scan doe. Het is misschien wel het ontbreken van de "+" die me doet twijfelen. Ik weet niet hoe ik de (VRT-)Radio 1, Studio Brussel en andere grote zenders kan vinden. Voorlopig.
Bedankt voor de feedback. Stelt mij gerust. Ik bekijk het verder nog.

amukar

Lid
OK: My Bad: De radio ontvangt wel degelijk DAB+ stations. Hij was eerst op zoek naar "nabije" zenders, maar na wat prutsen komt alles gewoon binnen. Ik heb te vroeg gepanikeerd. Bedankt voor alle reacties

Bovenaan Onderaan