Gechipte auto's vergelijken reallife

___JC___

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Ik vind Alkmaar of Duitsland ook goed hoor.
Liever Duitsland dan Alkmaar uiteraard (no offense Pedro.
grin.gif
 

Tallguy

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Eerst maar laten weten welke datum, dan check ik ff of ik kan.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Ik zit op dit moment in een hotel wegens cursus, dus kan ff niet prive mailen.

Kunnen jullie mij 3 voorkeursdata in November opgeven via MAIL of PB, of data wanneer je echt niet kan in november. Dan probeer ik te kijken wanneer het iedereen schikt.
smile.gif


Het kost je 1 tot 2 uurtjes van je weekend, daar maak ik wel tijd voor.
xyxthumbs.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Nou zal ik het spits maar afbijten dan?
grin.gif


Het was gezellig vanmiddag ondanks het weer wat nogal tegenzat. Toch wel een aantal verbazende dingen geconstateerd vandaag o.a.:

- een dieselpartikelfilter is goed voor het milieu maar zeker niet voor het vermogen.
- dsg is snel
- een chip op maat van JD of een 'standaard' Abt chip scheelt qua snelheid niet zoveel maar qua motoreigenschappen des te meer!
- waar je m ook chipt, hard gaan ze allemaal.

Als jullie in de regio Nieuwgein een paar Octy's langs hebben zien scheuren, excuses...
yeah.gif
 

sitechris

Donateur
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

De vergelijking was supergezellig, dat als eerste.

Ten tweede even wat over mijn chip (Abt met roetfilter).

Wat opviel was dat na het opschakelen de motor even tijd nodig had om op te pakken. Ook kon ik de mijne minder ver doortrekken. Wel vind ik dat ik onderin wat meer power heb (van 1500 tot 2500). Daarna is de rest echter wel sterker en dus ook sneller. Het scheelt toch net wat teveel imo. Jammer toch, dat roetfilter betekent dat je een 8-klepper krijgt. Maakt dus wel degelijk een verschil. Jammer dat de verkoper dit niet heeft aangegeven, dan had ik mss wel de 16-klepper gekozen.

Ik denk overigens wel dat mijn auto gechipt is, maar heb daar nog steeds geen bevestiging van. Ga hem voor de zekerheid op de rollerbank van JD zetten, dan weet ik het een beetje meer zeker. Of ik de dealer voor die tijd ga benaderen weet ik niet, zondag werd het idee geopperd dat ik dat moest doen. Maar mss is het handiger dat ik eerst even de rollerbank test ga doen. Ik vind het namelijk niet onoverkomelijk dat de auto bij volacceleratie eerst even moet nadenken. Ik doe toch bijna nooit stoplichtsprintjes, ik rijd puur op koppel en op de snelweg wil ik gewoon snel kunnen cruisen.

Maar ja, aan de andere kant voldoet de chip nog niet helemaal aan de verwachtingen en heeft het wel 1250 euro gekost.
crazy.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Je weet wat ik ervan vind. Melden dat je niet tevreden bent en 'teruggeven' met geld terug. Vervolgens een chip op maat halen bij JD.
aangenaam.gif
 

Pedro

Lid
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Ik kan het redelijk eenvoudig uitlezen, waar kom je vandaan?
 

sitechris

Donateur
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Het lijkt me leuk om dat dan een keer te bekijken, even via de PM verder bespreken?
 
Bovenaan Onderaan